آداب خوردن سوشی؛ آنچه باید در هنگام میل کردن این غذا رعایت کنیم

شاید حالا که واسه خوندن این نوشته وقت گذاشته اید، شمام در گروه طرفداران سوشی هستین و حتما هم خوب اولین باری رو که در کودکی خود چپستیککسا یا همون چوبای مخصوص خوردن غذاهای چینی رو در دست گرفتید رو به خاطر دارین.

چیزی که در ادامه این نوشته می خونین حتی شما رو واسه رقابت با بقیه طرفداران این غذا از نظر داشتن اطلاعات کافی به روز تر می گردونه. پس دوباره که واسه صرف سوشی به رستوران می رید یا از مکانای بسیار معتبر جفت و جور سوشی، اونو سفارش می دید این موارد رو در نظر داشته باشین:

حرفه اییا هیچوقت واسابی رو در داخل سویا سُس قرار نمی دن

سرآشپزی که واسابی رو جفت و جور کرده و در کار خود مهارت داره خوب می دونه که اون تیکه ماهی خوشمزه رو با چه ترکیبات مناسبی همراه کنه و وقتی که افراد واسابی رو در داخل سویا سُس فرو می برن یکی از بزرگ ترین اشتباهات رو انجام میدن.

… یا اینکه برنج رو عمیقا داخل سویا سُس فرو نمی برن

وقتی که می خواین سوشی بخورین تنها باید بخش ماهی اونو در داخل سس فرو ببرین نه برنج رو چون که با این کار برنج مقدار بیشتر از اندازه ای سویا سُس رو به خود جذب می کنه و مزه اصلی غذا از بین میره.

هم اینکه باید این موضوع رو در نظر داشته باشین که ظرف سویا سس تنها باید کمی در اون سس وجود داشته باشه نه اینکه مانند یه استخر پر شده باشه.

ژاپنی ها هیچوقت چپستیککسا رو مستقیم روی میز قرار نمی دن

با اینکه همیشه واسه خوردن سوشی به چپستیککس احتیاجی نیس و می تونین با دست هم اونو بخورین اما اگه می خواین از این چوبای مخصوص استفاده کنین هیچوقت اونا رو روی میز رها نکنین و داخل دستمال سفره های تمیز بپیچید.

… یا اینکه چپستیککسا رو بیرون از کاسه برنج به حال خود رها نمی کنن

از اونجایی که در بعضی از مراسمایی چون تشیع جنازه در چین، چپستیککسا به حال خود رها می شن، واسه احترام به سنتای ژاپنی بهتره که اونا رو بیرون از کاسه ها رها نکنین.

مراقب باشین که این چوبای مخصوص خوردن غذاهای چینی رو به هم نمالید چون که به میزبان این پیام رو خواهید رسونید که جنس اون چوبا مرغوب نیس و از شکلای جور واجور ارزون اون هستش.

مطلب دیگر :   از افسردگی تا بدبینی؛ افکار منفی دقیقا چه تأثیری بر بدن دارند؟

ژاپنیا هیچوقت همزمان زنجبیل رو با سوشی نمی خورن

ترشی زنجبیل یا همون «گاری» در کنار ظرفای غذای شما و به خاطر تزئین ظرف غذا استفاده می شن که هیچوقت همزمان با سوشی خورده نمی شه.
وقتی که نوع جدیدی از ماهی رو میل می کنین باید تموم محتویات بشقاب تون رو تا آخر بخورین.

اول با ماهی سبک تر مانند شکلای جور واجور سفیدتر اونا غذا خوردن رو شروع کنین و بعد به سراغ ماهیای غنی تر و چرب تر برید.

… یا اینکه رولا رو قبل از ساشیمی یا سوشی میل نمی کنن

سوشیای رول شده یا «آکا ماکی زوشی» یا نوع بزرگ تر اون به نام «فوتوماکی»، تنها باید بعد از خوردن ساشامی و سوشی خورده شن. هر تیکه از اونا هم باید اونقدر کوچیک باشه که بشه اونا رو تو یه لقمه خورد.

بازم یادتون باشه که در صورت فرو بردن داخل سس باید این کار رو فقط به صورت سطحی انجام بدین.

 سوشی خورهای حرفه ای هیچوقت رولایی با ۱۰ ماده تشکیل دهنده رو دوست ندارن

بیشتر ساده بودن سوشی خیلی خیلی مهمه و طرفداران وسواس سوشی علاقه چندانی به ترکیبات فراوون به کار برده شده در اون ندارن و سادگی اونو بیشتر پسند می کردن.

هیچوقت از برنج قهوه ای در داخل سوشی استفاده نمی کنن

در ژاپن هیچوقت از برنج قهوه ای واسه جفت و جور سوشی استفاده نمی شه.
از اونجایی که سوشی باید تیکهای چسبیده شده به هم باشه به خاطر همین هم، برنج قهوه ای اصلا گزینه مناسبی واسه درست کردن اون تیکهای فشرده مناسب نیس.

یه سوشی خوب باید در دهن آب شه اما بدیش اینه اگه از غلات کامل موجود در برنج قهوه ای استفاده شه خوب از آب در نمیاد.

دفعه بعد و در زمان خوردن سوشی می تونین واسه لذت بردن بیشتر از اون و همراه شدن با سنتای دیرین خوردن این غذا موارد گفته شده رو رعایت کنین.

Related posts