۵ دختر افسانه‌ای؛ هر آنچه که باید در مورد خواهران ناتنی ونوس و سرنا ویلیامز بدانید

سرنا ویلیامز این روزا بیشتر از هر ورزشکار دیگری در رأس اخبار رسانه های ورزشی قرار میگیره. در هفته های گذشته بود که داستان لباس مخصوص اون در زمین مسابقه بحث برانگیز و جنجالی شد و دیروز هم خبر رسید که ایشون در مسابقه پایانی یو اس اوپن با رأی داور و به خاطر خطاهایی که ایشون در طول مسابقه داشته، بازی رو به حریف جوون ژاپنی خود واگذار کرده. کمتر ورزشکاران زنی رو میشه شناخت که به اندازه خواهران ویلیامز، ونوس و سرنا، مشهور و قابل احترام بوده و واسه خیلی از زنان در سراسر جهان الگوی ورزشی تلقی شن.

اسم این دو آبجی با دنیای تنیس، برنده شدن یکی پس از دیگری در تورنمنتا، جمع کردن جوایز قهرمانی زیاد و البته برجای گذاشتن رکوردهایی باورنکردنی در این راه گره خورده. اما می دونستین دختران خونواده ویلیامز در واقع ۵ نفر هستن که تنها سرنا و ونوس تونسته ان به این حد از معروفیت برسن؟ بله درسته! سرنا و ونوس همراه با سه آبجی دیگرشون به اسمای یتونده، ایشا و لیندری پرایس بزرگ شده و این سه آبجی کمک زیادی به دو آبجی مشهور خود واسه رسیدن به این اندازه از موفقیت و معروفیت کردن.

این ۵ آبجی مادر مشترکی دارن که نام اون اوراسین پرایسه اما پدر ونوس و سرنا به سه آبجی دیگه مشترک نیس چون سه آبجی دیگه از ازدواج مادر خونواده با مردی به نام یوسف رشید هستن که موقع کودکی این دختران از دنیا رفته. هر چند خیلی از طرفداران ونوس و سرنا ویلیامز اطلاعات زیادی در مورد این خواهران ناتنی پشت پرده ندارن اما با کمی تحقیق میشه اطلاعات جالبی در مورد اونا بدست آورد. در ادامه این مطلب می خوایم شما رو با واقعیاتی در مورد خواهران ناتنی ویلیامز آشنا کنیم.

خواهران پرایس به وسیله پدر ونوس و سرنا بزرگ شدن

یتونده که پرستار بود، ایشا که وکالت می کنه و لیندری که خواننده و بازیگره پدرشون، یوسف رشید، رو در همون کودکی از دست دادن. در سال ۱۹۷۹، مادرشون، اوراسین، با ریچارد ویلیامز آشنا شده و یه سال بعد با ایشون ازدواج کرد و بعد از مدت کوتاهی اولین دخترشون یعنی ونوس به دنیا اومد. یه سال بعد و در سال ۱۹۸۱ دختر دومشان سرنا هم به دنیا اومد و اینجوری داستان خواهرانی که در آینده سلطان تنیس زنان آمریکا و آمریکا شدن شروع شد.
در تموم این مدت، ریچارد از فرزندان حاصل از ازدواج قبلی همسرش با رشید مانند دو دختر خود مراقبت می کرد.

این خونواده بیشتر اوقات بیکاری خود رو در کنار هم گذرونده و واسه هدفی مشترک تلاش می کردن و اون هدف هم تبدیل کردن ونوس و سرنا به ستاره های بی بدیل دنیای تنیس بود. ریچارد ویلیامز در تربیت هر ۵ دختر خود بسیار وظیفه شناس و سختگیر بوده و ارزشای اخلاقی سنتی رو به اونا آموخت، ارزشایی که هنوزم در این دختران دیده می شه.

دوران کودکی اونا نرمال نبود

داستان زندگی خواهران ویلیامز در کودکی بیشتر مثل داستان یه فیلمه. در دهه ۸۰، ریچارد ویلیامز بعد از تماشای مسابقه تنیس یه زن تنیسور رومانیایی به نام ویرجینیا روزیچی که جایزه ۴۰٫۰۰۰ دلاری رو واسه ایشون به دنبال داشت، عزمشو جزم کرد که دو دخترش، ونوس و سرنا ویلیامز، وارد دنیای تنیس حرفه ای شن. اون خود آموزش دخترانش رو رو دوش گرفت و در تموم این مدت، فرزندان ناتنی خود رو هم به کمک دخترانش فرا می خواند. این خواهران مسئولیت نگه داشتن توپا رو واسه ونوس و سرنا داشتن و توپای پرتابی رو در ماشین مخصوص پرتاب قرار داده و در ادامه اونا رو  جمع آوری می کردن.

اونا تا سن ۱۸ سالگی هر شب رأس ساعت ۱۰ شب به تختخواب می رفتن و در تموم این چند سال جز خواهران خود هیچ دوستی نداشتن. این قوانین سختگیرانه از طرف پدرشون واسه اونا تعیین شده بود. خواهران ویلیامز و پرایس، به جای بیرون رفتن با دوستای خود و عیاشی و خوشگذرونی، تموم دوران نوجوونی خود رو در کنار همدیگه گذراندند. اونا در اتاقی با تنها ۴ تختخواب می خوابیدن. سرنا که کوچیکترین دختر خونواده بود معمولاً مجبور بود تختخواب خود رو عوض کنه و در میان خواهرانش بیشتر از همه به ونوس علاقه داشت.

نبود حضور ایشا پرایس در استرالیا جنجالی شد

ونوس ویلیامز درمسابقه فینال اوپن استرالیا در سال ۲۰۱۷ بازی رو به آبجی کوچکترش واگذار کرد و در آخر مسابقه از خواهران خود تشکر کرد اما این تشکر با در نظر گرفتن نبود حضور ایشا پرایس در میان حاضران جنجالی شد.
ونوس در سخنرانی خود پس از پایان بازی .و قبل از تشکر از اعضای تیم مربیان خود و شادباش به سرنا، اینجور گفت:« از این که تونستم تموم شب رو در برابر چشمون شما بازی کنم بسیار خوشحالم. بسیار به شما افتخار می کنم. شما به اندازه دنیا برام مهم هستین». بعد ونوس برگشت و گفت:«آبجی ایشا، کجایی تو؟». وقتی که ایشون فهمید آبجی ناتنی اش در میان تماشاگران نیس گفت:« اونه لعنتی، اون نیومده؟».

بعد در حالی که تماشاگران شروع به خندیدن کردن، ونوس خود رو جمع و جور کرده و گفت:« فهمیدم. خیلی سخته. فهمیدم. ایشا، دوستت دارم”. بعد از پایان مسابقه بود که رنی استابز که یکی از تنیسورهای استرالیایی حاضر در مسابقات بود در مورد این حادثه اینجور گفت:« ایشا به هتل برگشت و مسابقه رو از تلویزیون تماشا کرد… اون نمی خواست در محل مسابقه حضور داشته باشه. اون گفت به محض این که بازی تموم شه دوباره به اونجا برمی گرده».

آبجی بزرگترشون، یتونده، به شکل غم انگیزی کشته شد

در ۱۴ سپتامبر ۲۰۰۳ بود که خونواده ویلیامز و پرایس یهو در غمی عمیق فرو رفتن. یتونده پرایس که نقش آبجی بزرگ تر خونواده رو داشت وقتی که سوار خودروی خود بود از ناحیه پشت سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جون سپرد. موقع حادثه، نامزد یتونده، رولاند ورملی، در حال رانندگی بوده و در مصاحبه با روزنامه لس آنجلس تایمز، اتفاقات اون روز رو اینجور به یاد می آورد:« دیدم که شیشه عقب خرد شد.
به سمت راستم نگاه کردم و گفتم:عزیزم حالت خوبه؟ به اون نگاه کردم و دیدم که همه جا رو خون گرفته».

مطلب دیگر :   تیزیِ خط فقر بر پیشانی یک سوم جمعیت ایران؛ چه شد این‌طور گرسنه شدیم؟

یتونده پرایس موقع مرگ تنها ۳۱ سال داشت و بر خلاف انتقال به بیمارستان، پزشکان نتونستن جانش رو نجات بدن. جزییات مربوط به عامل و دلیل تیراندازی هنوز به طور یقین قابل بازگویی نیستن. بعضی شاهدان می گن که قبل از این حادثه درگیری بین دو گروه حریف انجام شده که این تیراندازی جزئی از اون ماجرا بوده که به قتل ناخواسته یتونده منجر شده.
مقامات پلیس به این نتیجه رسیدن که مرگ یتونده با درگیری بین گروه های خلافکار رابطه داشته و به گزارش روزنامه گاردین، مرگ یتونده به دلیل دریافت نکردن اقدامات پزشکی عاجل انجام شده چون همراهش در ماشین، نامزدش، یه خلافکار شناخته شده بوده که اونو از صحنه درگیری دور کرده و دیرتر به بیمارستان رسونده.

در آخر رابرت ادوارد مکسفیلد که از اعضای یه گروه خلافکار شناخته شده بود به قتل یتونده اعتراف کرده و در سال ۲۰۰۶ به ۱۵ سال زندان محکوم گردید. در مارس ۲۰۱۸، با درخواست عفو ایشون موافقت انجام شده و آزاد شد اما تنها یه هفته بعد به دلیل سرپیچی از مفاد مربوط به آزادی مشروط خود، دوباره بازداشت و به زندان منتقل گردید.

یتونده و سرنا بسیار رابطه نزدیکی داشتن

در سال ۲۰۰۷ و ۴ سال پس از مرگ تراژیک آبجی بزرگ تر، سرنا ویلیامز تایید کرد که هنوزم صحبت کردن در مورد مرگ خواهرش واسه ایشون سخته. ایشون در مورد نزدیکی رابطه ای با یتونده به مجله People اینجور گفت:« فکر نمی کنم که هیچ وقت به شکل درستی واسه اون عزاداری کرده باشم… یتونده و من بسیار نزدیک بودیم. اون در کودکی پوشک منو عوض می کرد». یتونده مادر سه بچه بوده و به شغل پرستاری مشغول بود.

ایشون به صورت اشتراکی هم مالکیت یه آرایشگاه زنونه رو داشته و بعضی وقتا هم به عنوان دستیار سرنا و ونوس در مسابقات تنیس حاضر می شد.
علاوه بر تنظیم برنامه های ورزشی دو آبجی کوچکتر، ایشون در مسابقات خیلی از جمله مسابقات ویمبلدون، خواهرانش رو همراهی کرده اما همیشه خود رو دور از کانون توجه رسانه ها قرار می داد. در سال ۲۰۱۶، خواهران ویلیامز و پرایس یه مرکز خیریه رو به نام خواهرشان تاسیس کردن که هدف اون کمک به خونواده ها و کودکانی بود که از عواقب یه حادثه ناخوشایند رنج می بردن.

لیندری سخت تلاش کرده تا از سایه خواهران مشهورش خارج شه

اگه به صفحه شخصی لیندری پرایس در اینستاگرام سر بزنین میفهمید که در هیچ جای اون و به هیچ نحوی اشاره ای به تنیس نشده. این موضوع بدین دلیله که اون سخت تلاش کرده از سایه معروفیت خواهران مشهور خود خارج شده و در مورد مد و فشن که بسیار به اون علاقمنده واسه خود اعتباری دست و پا کنه.
براساس اطلاعات مندرج در سایت شخصی لیندری، ایشون در رشته سیستمای اطلاعاتی در دانشگاه هاروارد تحصیل کرده و کار خود رو در مورد سوپروایزی جای دهی اجناس تو یه موسسه سینمایی شروع کرده.

ایشون در ادامه به عنوان فشن استایلیست واسه چندین برند معتبر کار کرده و همکاریایی با چندین مجله مانند Essence و People و البته چندین استودیو تلویزیونی داشته.
ایشون پس از یه دهه فعالیت در این بخش حالا شرکت شخصی اش رو تاسیس کرده و در مورد پیشرفت برند فعالیت می کنه.

سرنا ویلیامز خواهرانش رو واسه زندگی خود حیاتی می دونه

در ژانویه ۲۰۱۸، سرنا ویلیامز پیامی بسیار پراحساس در صفحه اینستاگرام خود در مورد زنان موثر در زندگی اش منتشر کرد که در اون به نام مادر و خواهرانش اشاره کرده بود. ایشون در زیر عکسی از خود که به وسیله مجله Vogue با پیژامه و در کنار زنان مهم زندگی اش گرفته شده بود اینجور نوشت:« اونا بسیار قوی و واسه زندگی من حیاتی هستن. مادرم ۵ زن (یکی درگذشته) و ۳ نوه بزرگ کرده. من این عکس رو دوست دارم چون رابطه نزدیکی بین ما هست.
این همون چیزیه که باعث می شه من متواضع باشم. اونا از اینکه چیزی رو به من بگن ترس ندارن. با این وجود، من کوچیکترین این ۵ آبجی هستم!».

ایشون در ادامه خوشحالی خود رو از این که دخترش، الکسیس الیمپیا، زنان قدرتمندی مانند مادر سرنا و خواهرانش و هم اینکه دختر خالهای ناتنی اش رو در کنار خود داره اعلام کرده:« همه زن هستن! اتفاقیه؟ فکر نمی کنم. اون خوب با این جمع جور درخواهد اومد».

سرنا ویلیامز با «پلنگ مشکی» دوباره در بالاترین جایگاه اخبار قرار گرفت

سرنا ویلیامز؛ مادری دل نازک در خونه و قهرمانی بیرحم در میدون مسابقه

Related posts