چه فیلم ها و بازیگرانی مدعی کسب جایزه اسکار ۲۰۱۷ در بخش های مختلف هستند؟

علاقه مندان به سینما خوب می دونن که کمتر از دو ماه با مراسم اسکار امسال فاصله داریم. نامزدهای دریافت جوایز تقریبا سه هفته دیگه معرفی می شن و ما می تونیم قضاوت بهتری در این مورد داشته باشیم. در سال ۲۰۱۶ میلادی، فیلمای بسیار زیادی در همه ژانرها به نمایش درآمدند.

سال ۲۰۱۶ بازم در سایه فیلمای ابر قهرمانی بود. این جور آثار سینمایی دوباره تونستن مخاطبان رو به خود جلب کرده و جفت و جور کنندگان رو راضی نگه دارن. مثلا، فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» تونست لقب پرفروش ترین فیلم سال رو از اون خود کنه.
اما در مراسم اسکار این جور موارد اهمیت چندانی نداره.

داوران این جشنواره، تنها روی کیفیت ارائه شده در هر بخش تمرکز می کنن. با در نظر گرفتن این نکته، میشه گفت که امسال تماشاگر رقابتی دیدنی و مهیج هستیم.
آثار مختلفی تونسته ان در موضوعات جورواجور بدرخشن و نام خود رو مطرح کنن. با این وجود هر فیلمی لیاقت دریافت معتبر ترین جایزه سینمایی جهان رو نداره و گزینه ها در این مورد محدود هستن.

ما در این مقاله می خوایم بخشای اصلی در جایزه اسکار رو مورد بررسی بذاریم و نامزدها و برندگان احتمالی رو به شما معرفی کنیم.

تا آخر همراه باشین.

بهترین جلوه های خاص

مدعیان:

  • «ورود» (Arrival)
  • «دکتر استرنج» (Doctor Strange)
  • «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» (Captain America: Civil War)

 

  • «کتاب جنگل» (The Jungle Book)

 

 

  • «سرکش: داستانی از جنگ ستارگان» (Rogue One: A Star Wars Story)

اگه اسکار همین امروز برگزار می شد، مطمئنا جایزه به فیلم فوق العاده و تشویق برانگیز «دکتر استرنج» ساخته شرکت مارول می رسید.

بهترین مستند
مدعیان:

  • «سیزدهم» (۱۳th)

  • «شکارچی عقاب» (The Eagle Huntress)

  • «گلیسون» (Gleason)

  • «من کاکا مشکی تو نیستم» (I Am Not Your Negro)

  • «زندگی، متحرک» (Life, Animated)

  • «اون. جی: ساخت آمریکا» (O.J.: Made In America)

  • «وینر» (Weiner)

به نظر می رسه ساخته ازرا ادلمن به نام «اون. جی: ساخت آمریکا» گزینه اصلی در این مورد باشه.

بهترین فیلمبرداری

مدعیان:

 

  • راجر دکینز واسه «درود بر سزار» (Hail, Caesar)

    • گرِگ فریزر واسه «سرکش: داستانی از جنگ ستارگان» (Rogue One: A Star Wars Story)

  • استفان فونتین واسه «جکی» (Jackie)

 

  • جیمز لاکستون واسه «مهتاب» (Moonlight)

 

 

  • رودریگو پریِتو واسه «سکوت» (Silence)

 

 

  • لینوس سندگرن واسه «لا لا لند» (La La Land)
  • بردفورد یانگ واسه «ورود» (Arrival)

تموم فیلمایی که در بالا نام برده شد، شانس برنده شدن جایزه رو دارن، اما به نظر می رسه فیلم بردار «سکوت» شانس بیشتری واسه نائل شدن به این افتخار داشته باشه.

بهترین انیمیشن

مدعیان:

 

 

  • «در جستجوی دوری» (Finding Dory)

  • «کوبو و دو تار» (Kubo and the Two Strings)

  • «موانا» (Moana)

 

  • «مهمانی سوسیسی» (Sausage Party)

  • «زوتوپیا» (Zootopia)

«زوتوپیا» بیشتر از بقیه لیاقت دریافت این جایزه معتبر رو داره.

بهترین فیلمنامه اقتباسی

 

مدعیان:

 

  • جی کاکس واسه «سکوت» (Silence)

 

  • لوک دیویس واسه «شیر» (Lion)
  • کامل فورد واسه «حیوانات شب زی» (Nocturnal Animals)

 

  • اریک هیسرر واسه «ورود» (Arrival)
    • بری جنکینز و تارل مک کرانی واسه «مهتاب» (Moonlight)

  • آگوست ویلسون واسه «نرده ها» (Fences)

به نظر می رسه لیاقت «شیر» از همه بیشتر باشه؛ اما خود فیلم خیلی چنگی به دل نمی زنه. با در نظر گرفتن این نکته، «ورود» می تونه شانس بیشتری در مقایسه با بقیه رقبا داشته باشه.

بهترین فیلمنامه اصلی

مدعیان:

  • دیمین شزل واسه «لا لا لند» (La La Land)
    • ایفتیمیس فیلیپو و یورگس لانتیموس واسه «خرچنگ» (The Lobster)
    • کنت لونرگان واسه «منچستر کنار دریا» (Manchester by the Sea)
  • مایک میلز واسه «زن قرن بیستم» (۲۰th Century Women)
  • نوآ اوپنهایم واسه «جکی» (Jackie)

 

  • تیلور شریدن واسه «اگه سنگ از آسمون ببارد» (Hell or High Water)

اگه بخوایم مساوی نظر بدیم، جایزه باید به تیلور شریدن برسه.

بهترین بازیگر نقش مکمل زن

مدعیان:

 

  • ویولا دیویس واسه «نرده ها» (Fences)

 

  • گرتا گرویگ واسه «زن قرن بیستم» (۲۰th Century Women)

  • نائومی هریس واسه «مهتاب» (Moonlight)

  • نیکول کیدمن واسه «شیر» (Lion)
  • میشل ویلیامز واسه «منچستر کنار دریا» (Manchester By the Sea)

باید اعتراف کنیم که کارکرد گرتا گرویگ فوق العاده بوده و اون شانس زیادی واسه دریافت جایزه داره؛ هرچند که بقیه هم فرصت برنده شدن اسکار رو دارن.

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

 

مدعیان:

  • ماهرشالا علی واسه «مهتاب» (Moonlight)

    • جف بریجز واسه «اگه سنگ از آسمون ببارد» (Hell or High Water)
    • هیو گرانت واسه «فلورانس فاستر جنکینس» (Florence Foster Jenkins)

  • دِو پتل واسه «شیر» (Lion)

 

  • مایکل شانون واسه «حیوانات شب زی» (Nocturnal Animals)

جف بریجز و ماهرشالا علی بیشترین شانس رو واسه دریافت اسکار دارن.

بهترین بازیگر نقش اول زن

مدعیان:

  • امی آدامز واسه «ورود» (Arrival)
  • آنت بنینگ واسه «زن قرن بیستم» (۲۰th Century Women)
    • تراجی پی. هنسون واسه «چهره های مخفی» (Hidden Figures)
  • ایزابل هوپر واسه «اِل» (Elle)

 

  • روث نگا واسه «لاوینگ» (Loving)

  • ناتالی پورتمن واسه «جکی» (Jackie)

 

  • اما استون واسه «لا لا لند» (La La Land)

می تونیم شانس اما استون و ناتالی پورتمن رو بیشتر از بقیه بدونیم؛ هرچند احتمال دریافت جایزه به وسیله خانوم استون بیشتره.

بهترین بازیگر نقش اول مرد
مدعیان:

    • کیسی افلِک واسه «منچستر کنار دریا» (Manchester by the Sea)

  • اندرو گارفیلد واسه «ستیغ اره ای» (Hacksaw Ridge)

 

  • رایان گاسلینگ واسه «لا لا لند» (La La Land)

  • کامل هنکس واسه «سالی» (Sully)

  • دنزل واشنگتن واسه «نرده ها» (Fences)

 

با وجود اون که همه رقبا خوب کار کردن، اما کارکرد کیسی افلک تشویق برانگیز بوده و لیاقت اون واسه دریافت اسکار بیشتره.

بهترین کارگردانی

 

مدعیان:

  • دیمین شزل واسه «لا لا لند» (La La Land)

 

  • گارت دیویس واسه «شیر» (Lion)
  • بری جنکینز واسه «مهتاب» (Moonlight)
    • کنت لونرگان واسه «منچستر کنار دریا» (Manchester by the Sea)
  • مارتین اسکورسیزی واسه «سکوت» (Silence)

 

  • دنی ویلنو واسه «ورود» (Arrival)

 

  • دنزل واشنگتن واسه «نرده ها» (Fences)

دیمین شزل شانس بیشتری واسه رسیدن به این افتخار داره.

بهترین فیلم

مدعیان:

 

  • «ورود» (Arrival)
  • «نرده ها» (Fences)

 

  • «اگه سنگ از آسمون ببارد» (Hell or High Water)

 

  • «جکی» (Jackie)
  • «لا لا لند» (La La Land)

  • «شیر» (Lion)

 

 

  • «منچستر کنار دریا» (Manchester by the Sea)

 

 

 

  • «مهتاب» (Moonlight)

«لا لا لند» شانس بیشتری در مقایسه با بقیه فیلما داره.
در مراسم اسکار مشخص می شه که به چه دلیل منتقدان تا این حد به ساخته دیمین شزل علاقه دارن.

مطلب دیگر :   گزارش جالب روزیاتو از مانکن های با حجاب نیویورک

Related posts