پول دیجیتال: چگونه نظم نوین جهانی را شکل می دهد؟ – اخبار ارز دیجیتال – کریپتوکارنسی

پول دیجیتال: یاروسلاو ک. یاروتین، وکیل بین‌المللی، می‌گوید این فرضیه که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) قابل‌اعتماد از استیبل کوین‌ها هستند، باید تا حدی باعث ایجاد مشکل شود.

پنجاه سال گذشته به طرز چشمگیری چشم اندازه اجتماعی-اقتصادی جهان را تغییر داده است. جهانی دانشگاه گرایانه به شکل گیری بافت اجتماعی از طریق درجاتی از مالکیت مادی است. این را به عنوان یک همراه جدایی ناپذیر در مسیر خار وضعیت پولی مستحکم کرده است.

با این حال، خود پول نیز توسعه یافته و دستخوش تغییرات شدید شده است. این هم در اشکال و هم در کاربردهایش است. این منعکس کننده تغییرات اساسی در درک آن به عنوان ذخیره ارزش در اطلاعات جمعی است.

https://hoseinifinance.com/blog/digital-currency-training/bitcoin-training/

اما آیا مؤلفه مالی جامعه همچنان چنین سنگر محکمی است که توسط اقتدار مسلم دولت حمایت می شود؟

مدل ثبات پولی تحت حمایت دولت تحت تأثیر قدرت جهانی وستفالیایی رایج در قرن هفدهم شکل گرفت. اکثر رهبران جهان، و رعایای آنها، هنوز در سطحی معمولاً ناخودآگاه به چنین دیدگاه‌هایی درباره پول پایبند هستند.

علیرغم پیشرفتهای فناوری، پژواک چنین دیدگاههای باستانی حتی اکنون نیز طنین اندازه است. می توان آن را در آخرین تکرار پول به شکل دیجیتالی آن مشاهده کرد.

ارزهای دیجیتال بانک مرکزی

طبق گروه ویژه اقدام مالی و کمیته بازل در مورد نظارت بانکی، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)، شکل دیجیتالی پول فیات، قابل اعتماد از استیبل کوین ها هستند. این تنها به این دلیل است که انتشار CBDC توسط یک بانک مرکزی انجام می شود. نه توسط یک سازمان غیرمتمرکز یا گروهی از علاقه افراد.

با توجه به سطوح خطرات مرتبط، جامعه بین‌الملل مشابهی را توسعه داده است. ناظر بانکداری جهانی اعلام کرد که استیبل کوین ها خطرات را بیشتر به همراه دارند. این به این دلیل است که بازیگران غیردولتی پشت انتشار چنین سکه هایی هستند.

تنظیم‌کاران مالی صادقانه معتقدند که پولی که توسط شرکت توسعه می‌یابد قابل اعتماد است. اما اساساً چنین CBDC چقدر قابل اعتماد هستند؟ آیا آنها توسط کالاها یا دارایی های مشهود حمایت می شوند؟ یا حمایت از آنها صرفاً به وضعیت حقوقی آنها بستگی دارد؟

با توجه به شلاق افسارگسیخته inflation فیات و نرخ مبادله آن نوسانی، این فرضیه که CBDCها قابل اعتماد هستند، باید برخی از ابروها را افزایش دهند.

بانک ناظر بانکداری جهانی می‌کند که لازم است مؤسسات مالی و تنظیم‌کننده‌ها هنگام ارزیابی نسبت تنظیم، «ریسک‌های مربوط به مکانیسم‌های تثبیت» ارزهای دیجیتال را دریافت کنند.

آیا مکانیسم های تثبیت که توسط گروهی از علاقه مندی ها ایجاد شده اند، می توانند به مکانیسم های مورد حمایت دولت اعتماد کنند؟ مطمئناً می توانید، کمتر از نقطه نظر ریاضی و اقتصادی.

پول دیجیتال: قوانین نرم

جامعه بین‌المللی آرزوهای مجازی، از جمله استیبل کوین‌ها را به‌عنوان مقوله‌های قوانین جهانی بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است. در حال حاضر یک قانون برای شناسایی ارزهای دیجیتال جهانی آماده شده است. با یک توسعه حقوقی، جامعه بین‌ملل به عنوان نامحسوس از دولت‌ها می‌خواهد تا قوانین را اجرا کنند که به گردش آزاد ارزهای مجازی همتراز با پول فیات اجازه می‌دهد.

مطلب دیگر :   نمایندگی رسمی تعمیرات شیائومی

اجرای هیجان آرزوهای مجازی به عنوان منادی نظم نوین جهانی در نظر گرفته می شود. مشخصه آن توزیع مجدد حاکمیت مالی دولت در میان نهادهای فراملی و گروه‌هایی از علاقه‌مندان است.

هر خود فرد حق دارد دیدگاه های سیاسی را داشته باشد یا نداشته باشد و این حق تغییر ناپذیر است. هر گروهی از عاشقان حق دارند از آرمان های خود دفاع کنند، به شرطی که هیچ قانونی را زیر پا نگذارند. با این حال، آیا یکدولت از مفهوم حاکمیت خود دفاع می کند؟ با کمال تعجب، برعکس، دولت ها به هر طریق ممکن در ظهور نظم جدید جهانی می کنند.

پول دیجیتال در مقابل سنتی

تعداد قابل توجهی از مردم و مشاغل در سرتاسر جهان به پرداخت پول فیات خودداری می کنند. این موارد شامل غیر جهانی بودن، انتظارات تورمی بالا، و بار سنگین انطباق است.

این شرایط بدیهی است که رقابت سیستم مالی سنتی را کاهش دهد. این بر اساس پول فیات است که توسط دلار آمریکا به عنوان یک ارز ذخیره جهانی می شود. دومی به معنای واقعی کلمه با تبدیل شدن به ابزاری برای دستکاری و سرکوب سیاسی در یک نوع جنگ اقتصادی دائمی، موقعیت خود را تضعیف می کند. این به نابودی آزادی های مدنی و مبادله آزادانه ارزش در سطح جهانی می شود.

بشریت در حال حاضر نیاز مبرم به یک سیستم مالی سنتی کاملاً تنظیم شده دارد. و جایگزینی در قالب تامین مالی غیرمترکز که عاری از کنترل دیگر، سرکوب‌های بی‌رحمانه، تبعیض و عدم تحمل، آسیب، آسیب و محدودیت‌های ناعادلانه است.

برای پیروزی در مسابقه ژئوپلیتیک قرن بیست و یکم، دولت باید پارادایم ظالمانه ممنوعیت های قانونی مربوط به ارزهای دیجیتال و پروژه های بر بلوک چین را کنار بگذارد.

پول نباید یک ابزار محدودکننده باشد، بلکه باید یک نیروی متحد کننده برای حرکت آزاد کالاها و خدمات باشد.

سیستم مالی واقعی درست برعکس است. این یک ابزار انقیاد مسلحانه برای تحمیل اجباری دیدگاه‌ها است.

بنابراین، منابع مالی جایگزین در حال تبدیل شدن به بهشتی است که مرزهای بین مردم را محو می کند. و نیازهای اساسی برای توسعه فراگیر و پایدار همه نوع بشر را می کند.

درباره نویسنده

 

Related posts