وظیفه بازرسان در نظارت بر حقوق اعضاءثبت صورتجلسه تغییرات شرکت تجاری

در مقاله نحوه ثبت تغییرات شرکت تجاری همه تغییرات شرکت ها با جزئیات کامل توضیح داده شده است. در هر موقع نیاز به مشاوره و یا طرح سوال ثبتی دارید.

بعد از مطالعه این مقاله خواهید دانست که سه روش اصلی ثبت تغییرات به همراه شرایط و مقررات آن و همچنین وظایف هر کدام به وضوح خواهید دانست.  و اینکه جواب به سوالاتی از جمله: انواع تغییرات شرکت کدامند؟ مدارک مورد نیاز ثبت صورتجلسه چیست؟ هزینه ثبت صورتجلسات چقدر می باشد؟ نحوه ثبت تغییرات و مراحل ثبت آن چگونه انجام می گیرد؟ مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق العاده و صورتجلسه هیات مدیره و همچنین اهداف و وظایف و جزئیات آنها را کامل یا می گیرید.

در صورتیکه می خواهید تغییرات شرکت را تمدید کنید. و صورتجلسه برای ثبت دارید. پیشنهاد می کنم به این لینک مراجعه کنید.

 

 

مختصری در ثبت تغییرات انواع شرکت

اعضای هیات مدیره و سهامداران بعد از ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها، چه بصورت اجباری و یا با اراده و اختیاری بعد از ثبت و تاسیس هر شرکت، تصمیم به تغییر یا افزایش یا کاهشی در مقررات شرکت و اساسنامه را بگیرند.

جهت ثبت هر نوع تغییرات در شرکت، لازم است که جلسه ای برگزار و یک صورتجلسه ای را تنظیم نمایند. تصمیمات که در جلسه گرفته می شود، توسط سهامداران حاضر در جلسه صورت می گیرد. که برای ثبت و قانونی کردن این تصمیم و یا تغییرات (دستور جلسه) به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری استان محل ارسال گردد.

نتیجه ثبت تغییرات بر اساس روالی که گفته شد. اینست که صورتجلسه مربوطه را در اداره ثبت شرکت ها ثبت شود. و از طریق روزنامه رسمی کشور و یکی از روزنامه های کثیرالانتشار به اطلاع عموم و اعضای شرکت و همچنین ادارات مربوطه بانک ها، نهاد های ذیربط و غیره ….  برسد. و شرکت با تغییری که انجام می دهد به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

برای ثبت تغییرات شرکت باید تخصص داشته باشیم؟

نظر به اینکه روال ثبت تغییرات یکی از تخصصی ترین موارد امورات ثبتی شرکت ها می باشد. حتما لازم است که برای ثبت تغییرات یا از مشاور متخصص کمک گرفته شود. و یا اینکه این تغییرات را به کارشناسان ثبتی مطمعا و همچنین کسانی که از لحاظ هزینه با انصاف بوده و مضاف بر آن یک متخصص با تجربه و دقیق باشد.

مطلب دیگر :   مقایسه و بررسی کامل کتری برقی و سماور برقی از نظر کاربرد و ویژگی ها

از دلیل آن هم اینست که در صورتی که کوچکترین اشتباهی در مراحل ثبت و تنظیمات و پیوست های صورتجلسات پیش بیاید. حتما از جانب اداره ثبت شرکت ها عودت داده می شود. در نتیجه این تغییرات مهم و تخصصی لازم است  توسط موسسات ثبتی معتبر و یا افرادی که اشراف کامل به قانون تجارت و همچنین آخرین تغییرات بخش نامه ها را رصد کرده باشد. همچنین در سامانه در رابطه با این موضوع تخصص دارند. باید انجام شود.

سه نوع صورتجلسات تغییرات شرکت

از انواع صورتجلسه تغییرات شرکت ها به سه طریق زیر تقسیم می شوند:

  • صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
  •                     صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده
  • صورتجلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده

مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت

برای این که بخواهید تغییراتی در شرکت اعمال نمایید، باید تمامی اعضاء با این تغییر موافقت نمایند. مدارک مورد نیاز برای ثبت تغییرات شرکت عبارتند از :

  • 1 نسخه صورت جلسه تغییرات باید تنظیم گردد.
  • بسته به نوع تغییری که قصد آن را دارید. نوع صورتجلسه انتخاب شود.
  • مدارک شناسایی اعضای سهامدار و یا شرکا باید ارائه شود.

مدارک و مشخصات مدیران شرکت تهیه شود.

  • پرداخت هزینه روزنامه رسمی کشور باید باید مد نظر داشته باشید.
  • اگر دستور جلسه مبنی بر انحلال شرکت، افزایش سرمالیه کاهش سرمایه و ادغام شرکت باشد. باید کلیه شرکا در جلسه حضور داشته باشند.
  • کپی روزنامه رسمی به همراه تغییراتی که قبلا ثبت شده است ارائه شود.
  • آگهی تاسیس شرکت به همراه اساسنامه شرکت ارائه گردد.
  • کپی برابر با اصل از مدارک شناسایی اعضای هیات مدیره جدید باید ارائه شود.

انواع رایج تغییرات شرکت کدام هستند؟

  • انحلال شرکت
  • افزایش و یا کاهش سرمایه شرکت
  • تغییر، افزایش و یا کاهش موضوع فعالیت شرکت
  • تغییر آدرس شرکت در واحد ثبتی مورد نظر و یا در واحد ثبتی دیگر
  • تاسیس شعبه جدید برای شرکت
  • تغییرات در مدیران دارنده امضای مجاز شرکت
  • نقل و انتقال سهام سهامداران و یا شرکاء
  • تغییر و یا اصلاح مواد اساسنامه مصوب شرکت
  • تعیین بازرس و یا بازرسان
  • انتخاب اعضای اصلی و علی البدل هیات مدیره
  • انتخاب سمت اعضای اصلی هیات مدیره
  • و غیره ..

 

Related posts