فروشگاه ساز حرفه ای + ساخت فروشگاه با [هوش مصنوعی]

فروشگاه ساز حرفه ای 

به نقل از هوشیو قطعا عبارت هوش مصنوعی به گوشتان خورده است، با شنیدن این عبارت به صورت ناخودآگاه به یاد ربات هایی می‌افتیم که توانسته‌اند به جایگاهی برسند که زندگی انسان ها را به صورت کامل مورد کنترل خود قرار دهند و عملا یک فیلم علمی تخیلی را به واقعیت تبدیل کنند.

هوش مصنوعی یکی از پرچالش ترین شاخه های تکنولوژی در قرن ۲۱ است. اما اصلا جای نگرانی نیست و به هیچ عنوان در این زمین بدبین نشوید، چرا که هوش مصنوعی همواره کمک حال انسان بوده است و او را در سخت ترین شرایط نجات داده است.

امروزه هوش مصنوعی یکی از فاکتور های مهم و اثر بخش در به موفقیت رسیدن فروشگاه های اینترنتی محسوب می­شود. هوش مصنوعی در طول زمانی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین وارد شده است، توانست تحولات عظیمی در زمینه کسب و کارهای آنلاین ایجاد نماید. پس می توان گفت هوش مصنوعی در بهبود وضعیت کسب و کار ها از جهت هزینه و جذب کاربر موثر عمل کرده است و سایت ساز ها فروشگاه ساز های حرفه ای نیز از آن استفاده می کنند.

در این نوشتار می­خواهیم در رابطه با کاربرد و اهمیت هوش مصنوعی در فروشگاه ساز حرفه ای صحبت کنیم و اطلاعاتی را با شما عزیزان در میان بگذاریم که منجر به بهبود سرعت رشد فروشگاه اینترنتی شما با هزینه­ بسیار پایین بشود.

فروشگاه ساز حرفه ای و هوش مصنوعی

https://hooshio.com/wp-content/uploads/2022/05/TS-7904395-1.jpg

به صورت مختصر می­توان گفت هوش مصنوعی قسمتی از دانش کامپیوتری است که منبعی را در اختیار ما قرار داده است که با دقت بیشتری از انسان، کارها را به انجام می رساند. از اهداف استفاده از هوش مصنوعی می توان به این موارد اشاره کرد:

۱- برنامه ریزی در زمینه های مختلف

۲- بررسی و تحلیل داده ها

۳- پردازش متن و تصاویر مختلف

۴- حل مسئله

۵- انجام کارهای فیزیکی

۶- ثبت اطلاعات

ما شاهده افزایش حضور هوش مصنوعی در عرصه زندگی شخصی و کاریمان هستیم به طوریکه شرکت های بزرگ دنیا نظیر اپل، آمازون و گوگل در بخش های متفاوت خود از هوش مصنوعی استفاده می کنند.

در عرصه فروشگاه ساز های حرفه ای نیز شاهد این هستیم که هوش مصنوعی کاربرد زیادی پیدا کرده است. به عنوان مثال در زمینه های تولید محتوا، طراحی تصاویر، طراحی و توسعه سایت و از همه مهمتر الگوریتم های موتورهای جستجوگر.

علاوه بر موارد ذکر شده فروشگاه سازهای حرفه ای وجود دارند که با استفاده از هوش مصنوعی طراحی سایت را انجام می دهند البته برای این کار از ابزار های مختلفی استفاده می کنند.

استفاده از مزایای هوش مصنوعی با فروشگاه ساز حرفه ای

پیشرفت تکنولوژی به ویژه هوش مصنوعی در انجام امور مختلف، نشان‌دهنده اهمیت آن در آینده است. در این قسمت مهمترین مزایا و کاربردهای هوش مصنوعی در زمینه فروشگاه سازهای حرفه ای را مورد بررسی قرار می دهیم.

کاهش زمان

سرعت بالا هوش مصنوعی در پردازش اطلاعات باعث شده افراد در کوتاه ترین زمان به هر چیزی که در یک فروشگاه اینترنتی دنبالش هستند دسترسی پیدا کنند. همچنین هر اطلاعاتی که صاحبین فروشگاه های اینترنتی به آنها نیاز دارند نیز به صورت تفکیک شده در اختیارشان قرار گیرد.

کاهش چشمگیر هزینه ها

استفاده از هوش مصنوعی باعث کاهش هزینه های ثابت و غیر ثابت در فروشگاه هایی که با فروشگاه ساز حرفه ای طراحی شده اند می شود. شما نیازی به اجاره مکانی برای فروشگاه و پرداخت هزینه های متفرقه آن نخواهید داشت؛ همچنین با کاهش نیروی انسانی بخش دیگری از هزینه ها شامل حقوق و موارد این چنینی نیز کاهش می یابد.

افزایش فروش 

بدیهی است که با افزایش اعتماد و رضایت کاربران، میزان فروش شما نیز به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کند.

بهبود تجربه کاربری

از موارد بسیار مهم در فروشگاه های اینترنتی، تجربه کاربری است که همواره مورد توجه زیادی قرار می گیرد. به صورت کلی منظور از تجربه کاربری تجربیات و احساساتی است که یک کاربر در زمان حضور خود در فروشگاه اینترنتی کسب می کند.

مطلب دیگر :   شهر بتن ارائه دهنده ی انواع سیمان در ساختمان سازی

هرچه قدر که کاربران در فروشگاه اینترنتی بتوانند به راحتی به خواسته های خود دست پیدا کنند به احتمال زیاد خریدشان را در همان فروشگاه اینترنتی نهایی خواهند کرد و مجدد همان فروشگاه را انتخاب می کنند. این همان چیزی است که مشاغل اینترنتی به دنبال آن هستند. یکی از راههای بهبود تجربه کاربری و یا همان UX استفاده از فروشگاه ساز حرفه ای با هوش مصنوعی است.

تعیین تعرفه ها به صورت خودکار

با استفاده از هوش مصنوعی با رنج قیمت محصولات مختلف آشنا می شوید و بهترین قیمت را برای محصولات تان انتخاب می کنید تا رقابتی درست و اصولی در زمینه هزینه های مرتبط با محصولات و خدمات داشته باشید.

دسترسی آسان کاربران به بخش های مختلف

https://hooshio.com/wp-content/uploads/2022/05/image_3.jpg

هوش مصنوعی دقت و تمرکز را در جستجوی محصولات و خدمات افزایش می دهد تا کاربران به آسانی به همان چیزی که بخواهند دسترسی داشته باشند.

بررسی تاریخچه جستجوی کاربران

حتما تا کنون از فروشگاه اینترنتی دیجی کالا خرید کرده اید و این تجربه را دارید که در هنگام جستجو یک محصول خاص پس از چند روز محصولی مشابه با جستجو شما در بخش پیشنهادات برایتان آمده است.

دیجی کالا توانسته به تاریخچه جستجو کاربران دسترسی داشته باشد (دقیقا کاری که squarespace  کرد) و در زمان کوتاه محصولی را پیدا کند که امکان قرار دادن آن در تخفیف ها وجود داشته باشد. بنابراین احتمال این که مخاطب نسبت به خرید آن محصول تشویق شود افزایش می یابد. این تکنیک فقط از طریق هوش مصنوعی امکان پذیر است که یک فروشگاه ساز حرفه ای می تواند آن را برای شما پیاده سازی کند.

معرفی ابزار های مجهز به تکنولوژی هوش مصنوعی

Granify

Granify رفتار کاربران را در زمان حضور آنها در سایت مورد بررسی قرار می دهد و با تحلیل ویژگی های بدست آمده تعرفه ها مشخص می شود. این ابزار نشان می دهد چه مشتریانی را در طی یک مدت مشخصی (۴ ماه) از دست داده اید. یا اگر در مورد ارائه تخفیف و یا پیشنهاد شگفت انگیز شک داشته باشید، سفارشات را می توانید بررسی نمایید. این ابزار با سیستم عامل سایت های طراحی شده توسط سایت ساز بوم سازگاری دارد.

Personali

Personali افراد را به خرید تشویق می کند. یک ساختار هوشمند براساس الگوریتم های ماشین لرنینگ است که توسط دانشمندان داده شناسی و رفتاری ایجاد شده تا هدف دقیق خریداران را با انگیزه های هوشمند ارائه دهد. کاربران را به خریداران تبدیل می نماید و سود هر فروش را نیز افزایش می دهد. این سرویس برای کسب و کار های متوسط مناسب محسوب می شود.

NeoWize

با استفاده از NeoWize به داده های رفتاری فروشندگان دسترسی خواهید داشت و می توانید آنها را به بینش های عملی تبدیل نمایید. این سرویس به شما در بازاریابی محصولات کمک بسیار شایانی می کند. برای تمام فروشگاه های اینترنتی مناسب است.

ViSenze

یک تکنولوژی تشخیص بصری هوشمند برای وب و سیستم عامل های تلفن همراه است. از ویژگی های بارز آن جستجو بر اساس تصویر، توضیحات محصول، گزینه های خارج از بورس و برچسب گذاری پویا محصولات است.

با استفاده از هوش مصنوعی این امکان فراهم می شود که ناشران بتوانند از طریق تجزیه و تحلیل های بصری محصولات را به صورت خودکار برچسب گذاری کنند. این سرویس نیز برای همه فروشگاه های اینترنتی کاربرد دارد و فروشگاه ساز حرفه ای بوم از آن استفاده می کند.

و در نهایت

در این نوشتار قصد داشتیم کاربردها و مزایای هوش مصنوعی که فروشگاه ساز های حرفه ای از آن استفاده می کنند را مورد بررسی قرار دهیم. چرا که امروزه بیش از هر زمان دیگر برند ها و کسب و کار های مختلف به صورت آنلاین فعالیت می کنند و از هر تکنولوژی که باعث پیشرفت و بهبود آنها شود کمک می گیرند.

منبع

Related posts