چرا فروش اقساطی لوله کاروگیت غیر ممکن می باشد؟

 

به عنوان مثال طبق تکنولوژی­های وارداتی چین، قالب­ها بزرگ­تر و حجیمتر بوده در نتیجه میزان مواد اولیه بیشتری مورد نیاز است و قیمت لوله کاروگیت نیز بالاتر می­رود. به طور مثال می توان گفت، لوله پلی اتیلن کاروگیت فاضلابی با ابعاد 200 میلی متر، دارای مقاومت حلقوی برابر 5/31 کیلو نیوتن و لوله کاروگیت پلی اتیلن دوجداره با اندازه 250 میلی متر، دارای مقاومت حلقوی 16، 5/31 و 64 کیلو نیوتن می باشد. هنگام پر کردن اطراف لوله کاروگیت، به طور موقت آن را بپوشانید تا بعد از نصب لوله های زهکش، از ریزش هرگونه سنگ یا خاک جلوگیری شود. این نوع لوله (کاروگیت) به لوله فاضلابی نیز شناخته می­شود.این لوله همان طور که گفته شد داری دوجداره جدا از هم (بیرونی موجدار و داخلی صیقلی) است که برای عبور دادن سیالات فاضلابی و پسماند های صنعتی به کار می­رود. در این نوع دسته تولید لولههای کاروگیت از نوع اسپیرال مشاهده می­کنید که در ادامه مطلب به آنها اشاره می­کنیم. اکثر قریب به اتفاق لوله­های کاروگیت از نوع اسپیرال از جنس پلی پروپیلن، پلی اتیلن و پلی اولفین ساخته می­شوند که باعث ایجاد مزایا و ویژگی­های گفته شده در این مقاله می­شود. سطح کف کانال باید بصورت یکنواخت تسطیح و ریگلاژ شده و عاری از سنگهای ریز یا درشت باشد چنانچه نوع خاک زمین طوری باشد که کف کانال دارای سنگ ریز و درشت باشد پر کردن کف کانال با شن نرم و یا خاک نرم الزامی میباشد.

 

لوله کاروگیت یکی از انواع لوله های دوجداره محسوب می گردد که در استاندارد ملی ایران به شماره 3- 9116 ISIRI در ردیف طرح B این استاندارد قرارگرفته و از نظر تکنولوژی و روش تولید بصورت سطح داخلی صاف و لایه خارجی موجدار ( کاروگیت ) بوده و بدلیل طراحی خاص در پروفیل مقطع لوله وزن سبکتری داشته و در مقابل بارهای ضربه ای ناشی از ترافیک سنگین و وزن خاک بالای لوله مقاوم و همچنین بدلیل قابلیت انعطاف پذیری بالا در مقابل بارهای ارتعاشی پایداری قابل توجهی دارد صافی سطح داخلی نیز ضمن کاهش مقاومت اصطکاکی – شاخص جریان بسیار عالی برای عبور سیال داخل لوله فراهم نموده و از رسوب گذاری سیال پیشگیری می نماید. شرکت های پخش در ایران اقدام به توزیع کاروگیت در سطح کشور بصورت منظم می کنند. ضمن اینکه لازم به ذکر است گروه مهندسی اوژن اطلس سپهر عرضه کننده و پخش کننده این دسته از محصولات می­باشد. سود عامل پخش یا توزیع محاسبه میگردد. لوله کاروگیت فاضلابی 600به همراه کوپلر و واشر می باشد که براحتی آبند می شود و بهم متصل میگردد. لوله کاروگیت نسبت به سایر لوله ها وزن پایین و مقاومت بالایی دارد به طوری که در برابر انواع اسید ها ، فشار و دمای بالا مقاوم است.

حداکثر فشار قابل تحمل ۲۱ بار و دمای کار مجاز برای آنها ۲۶۰ درجه سانتی گراد می ­باشد. پلی پروپیلن رندوم کوپلیمر (تیپ ۳): مقدار اتیلن بین ۳ تا ۷% است و در مکان­هایی که فشار و دمای بسیار بالایی وجود دارد و اصطلاحا Harsh یا Extreme می­باشد، مقاومت عالی از خود نشان می­دهند. مقاومت در برابر ضربه و شکستگی بسیار بالایی دارند. اما در مقابل تکنولوژی­های کشور لهستان و فرانسه وزن لولههای اسپیرال کاروگیت پایین­تر آمده و قیمت کمتری هم دارند. اما وزن بیشتر و کمتر هیچ تأثیری بر بهتر بودن این لوله­ها ندارند. در ارتفاعات زیاد زمان نصب بخاطر نیاز داشتن به ابزار اختصاصی این کار بیشتر است. ضمن حمل و نقل نیز نباید روی آنها را با وسایل بسیار سنگین پوشاند و با وجود مقاومت نسبت به اشعه خورشید به دلیل داشتن کربن سیاه، بهتر است با پوشش خاص یا سایه بان از شدت تابش خورشید کم کرد.

 

به دلیل وجود کربن سیاه در سطح خارجی کامل نسبت به اشعه­های UV مقاوم هستند. ضمن اینکه وجود سطح صاف و صیقلی نیز مزید بر علت است. ضمن اینکه به ضربههایی که در طول جابجایی به آن وارد می­شود هم مقاومت خوبی دارد و در ذخیره سازی نیز عالی است. به این روش، “مقاوم سازی لوله کاروگیت در ترانشه” گفته می شود. مصالحی که اطراف لوله پلی اتیلن را با آن پرمیکنند باید مناسب برای خاکریزی دور لوله پلی اتیلن بوده و اندازه ذرات آن نباید از ۱۲٫۷ میلیمتر بیشتر باشد. عمق کانال به تراز لوله کشی تعیین شده در نقشه ها ، شرایط خاک، اندازه لوله کاروگیت و ارتفاع لازم برای پوشش خاک بستگی دارد . لوله اسپیرال عموما در اندازه های بزرگ و از پلی اتیلن سنگین تولید می شوند و تکنولوژی پیشرفته برای تولید آن ها استفاده می شود. این لوله ها در برابر تغییرات جوی استحکام خود را از دست نمی دهند و با هر شرایطی سازگار می باشند. ۳- مقاومت بالا: این دسته از منهولها در برابر ضربات و همچنین زلزله و دیگر حوادث مقاومت بسیار بیشتری دارند. همانطور که می دانید در گذشته لوله های بتنی و فلزی برای خطوط فاضلابی استفاده می شدند؛ به مرور زمان مهندسان متوجه شدند این لوله ها به شدت در معرض خوردگی و رسوب گرفتگی قرار دارند و در مدت زمان کوتاه، تخریب شده و اثرات مخربی را بر جای می گذارند.

مطلب دیگر :   معرفی بهترین قالب شرکتی در سال ۱۴۰۱

 

لوله پلی اتیلن که برای آبهای شرب بکار برده میشوند باید حداقل در عمق ۳۰ سانتیمتری نقطه ای که امکان یخ زدن آب سطحی زمین وجود دارد قرار داده شوند . در مسیرهائی که بار ترافیکی سبک باشد عمق لوله پلی اتیلن در زیر خاک میتواند بین ۳۰ تا ۴۵ سانتیمتر باشد. در حالیکه در لوله اسپیرال کاروگیت قطر استاندارد بین ۸۰۰ تا ۳۰۰۰ میلیمتر تعیین شده است. همچنین این لوله ها کاملا مقاوم در برابر شرایط محیطی و فصلی (تحمل دما تا ۳۰ درجه زیر صفر) هستند. باکیفیت ترین لوله کاروگیت چه ویژگی هایی دارد؟ امروزه اغلب برای خرید این محصول از روش هایی که دارای قیمت مناسب و ارزان تری هستند، استفاده می شود که از رایج ترین و شایع ترین این روش ها می توان به دو روش خرید مستقیم و غیر مستقیم اشاره کرد. بنابراین ، این ویژگی این محصول را می توان به عنوان یک مزیت اضافی نسبت به لوله های دیگر در نظر گرفت. هر مترطول از لوله پلی اتیلن به قطر 1000 میلیمتر جهت شبکه فاضلاب.

 

های لوله کشی فاضلاب و سم پاشی کشاورزیمصرف می گردد. تا لوله کاروگیت در بستر مناسب قرار بگیرد. انجام این کار، باید به دست افراد متخصص و با تجربه سپرده شود؛ در غیر این صورت مشکل ها و خسارت های فراوانی به وجود می آیند. این لوله ها به رغم برخورداری از خصوصیات دو جداره بودن، از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار می باشند؛ به همین جهت، عملکرد های خوبی را در زمینه انواع لوله کشی های مهم از خود نشان می دهند. مورد استفاده قرار می گیرند.نحوه ی اتصالا در لوله ها بسیار مهم و حائز اهمیت هستند، چه بسیار لوله هایی که مقاومت خوبی داشتند اما بخاطر نحوه ی اتصالات نا درست نشتی پیدا کرده اند. در این حالت، خط لوله کاروگیت توسط اتصالات زانویی، سه راهی و … هزینه های روز این محصول به وسیله سازندگان مختلف مشخص می شود و بعد از آن به بازار عرضه می شوند و دارای نرخ های متفاوتی هستند. گروه مهندسی اوژن اطلس سپهر بهترین و بزرگ­ترین عرضه کننده لوله­ های اسپیرال کاروگیت در کشور محسوب می­شود که کلیه­ی محصولات آن با قیمتی کاملا رقابتی عرضه می­شوند اما سؤال اینجاست که چرا قیمت­ها باید متفاوت باشد؟ گروه تصفیه فاضلاب اوژن اطلس سپهر معتبرترین و معروف ­ترین تأمین کننده لوله­ های اسپیرال کاروگیت با قیمتی استثنایی است.

 

اتصال لوله­ کاروگیت به صورت اتصال نر و ماده است. قطر لوله­ کاروگیت نرمال بین ۱۱۰ تا ۱۲۰۰ میلیمتر با شاخه­ های ۶ متری است. در سایزهای با دهانه و قطر بالا نیز این قیمت ها تا متری 2 میلیون تومان نیز افزایش می یابد. چرا که سطح مقطع دو متر مربعی ایجاد شده در دهانه آن امکان انتقال دبی فاضلاب تا 160 مترمکعب در ساعت را فراهم می نماید. ظاهر اسپیرال یا مارپیچی که مقاومت آن را نسبت به کلیه­ی عوامل محیطی و خارجی بسیار بالا می­برد و سطح صاف داخلی با امکان رنگ بندی به دلخواه مشتری که امکان سرعت بالای حرکت کلیه­­­ی سیالات را فراهم می­سازد که حتی در قطرهای کمتر نیز سرعت بسیار خوبی دارد. HDPE به حالت پلی اتیلن خالص بسیار شبیه است و مقاومت شیمیایی بسیار خوبی در برابر طیف وسیعی از مواد شیمیایی و حلال­ها دارد. به این روش، لوله کاروگیت و اتصالات آن، به خوبی محافظت می شوند.

Related posts