طلق مات (طلق مات ارزان)

 

به نقل از آقای پلکسی، فروش انواع طلق مات شفاف ، طلق مات رنگی، طلق مات مشجر

  • طلق مات برای بالکن
  • طلق مات سقف کاذب
  • طلق مات در و پنجره
  • طلق مات ضد آفتاب

طلق مات، بهترین ابزار برای نورپردازی به سبک مدرن و توزیع نور به صورت یکنواخت در محیط و پر استفاده ترین طلق پلاستیکی است.

پر فروش ترین طلق مات، طلق دوغی و پس از آن طلق رنگی است.

 

طلق مات ایرانی این قابلیت را دارد که فضای پشت خود را از دید پنهان کند اما در عین حال نور کافی را به محیط وارد کند.

 

طلق های مات انواع مختلفی دارند که توصیه می کنیم از کارشناسان ما درخصوص کاربرد خود مشورت بگیرید تا بهترین خرید طلق مات را تجربه کنید. (36612145 – 021)

 

انواع طلق مات در جنس‌ها و قیمت‌های مختلف در بازار وجود دارد. این طلق‌ها با توجه به جنس، کاربردهای متنوع و جالبی در محیط‎های بیرونی و داخلی دارند.

با ما همراه باشید که در ادامه در مورد انواع طلق مات، کاربردها و طلق مات ارزان، اطلاعات جامع و به روزی را در دسترس شما قرار خواهیم داد.

 

نوع طلق مات ابعاد (سانتیمتر) کاربرد
طلق مات کریستال 180 * 120 سقف کاذب، پوشش پنجره
طلق مات پلکسی 183 * 122 ساخت باکس و پنل لامپ
طلق مات دوجداره 210 * 600 پوشش بالکن و درب پارکینگ
طلق مات زنبوری 210 * 600 پوشش سقف حیاط و سوله
طلق مات یو وی 183 * 122 محیط بیرونی
طلق مات دیفیوزر 183 * 122 پنل لامپ

 

طلق مات چیست؟

در بعضی از منابع به ورق‌هایی که نور را از خود عبور نمی‌دهند تا به مقدار کمی عبور می‌دهند، طلق مات می‌گویند. تعریف دیگری که برای این ورق‌ها وجود دارد این است که طلق مات، سطح شفافی ندارد و ممکن است نور را از خود عبور دهد یا ندهد. تعریف دوم برای این نوع ورق، بهتر و کامل‌تر است.

طلق مات، ورق‌هایی پلاستیکی هستند که نور را به مقدار کمتری نسبت به ورق‌های شفاف از خود عبور می‌دهند. البته این ورق‌ها ممکن است هیچ نوری را از خود عبور ندهند و سطحی مات و غیر براق داشته باشند.

معمولا ورق‌های مات دارای سطحی برجسته یا طرحدار هستند.

این سطح برجسته باعث میشود زمانی که نور به ورق برخورد می‌کند، به صورت نامنظم بازتاب شود و در نتیجه سطح ورق، مات و غیر براق به نظر برسد.

 

انواع طلق مات

طلق مات در جنس‌ها، طرح‌ها، رنگ‌ها و ضخامت‌های متنوعی در بازار عرضه می‌شود. البته این دسته بندی با توجه به تعریف اصلی از طلق مات صورت گرفته است.

اغلب منظور مشتریان از طلق مات، طلق کریستال مات ایرانی است.

اما پلکسی و پلی کربنات نیز در این دسته بندی قرار می‌گیرند و بعضی اوقات مشتری قصد خرید این نوع ورق‌ها را دارد. به این ترتیب 3 نوع طلق مات پرکاربرد و پر فروش در بازار وجود دارد:

  • طلق کریستال و دیفیوزر
  • پلکسی گلاس مات
  • پلی کربنات دوجداره

 

طلق کریستال مات

طلق کریستال مات یک نوع دیفیوزر و پخش کننده نوری پرکاربرد است. این طلق برای کاربردهای داخلی و نورپردازی ایده آل است. به علت مقاومت پایینی که در برابر شرایط آب و هوایی مختلف دارد، در خارج از فضاهای بسته استفاده نمی‌شود.

اما خب این به این معنی نیست که این طلق‌ها بسیار شکننده یا آسیب پذیر هستند. طلق کریستال مات مقاومتی بیشتر از شیشه دارد و تا حدودی در برابر ضربه و خط و خش مقاوم است. البته این مقاومت نسبت به پلکسی و پلی کربنات کمتر است.

طلق کریستال مات یک نوع طلق مات ارزان قیمت به شمار می‌رود.

به همین جهت نسبت به سایر انواع طلق مات، کاربردهای بیشتری دارد. ورق کریستال، مقاومت خوبی در برابر جذب رطوبت دارد و در محیط‌های مرطوب مثل حمام و سرویس بهداشتی قابل استفاده است.

ورق کریستال به طور کلی در چند نوع مختلف تولید می‌شود: شفاف بی رنگ، شفاف رنگی یا ترانس، مشجر و طرحدار یا ورق‌های مات دوغی و شیری. ورق‌های شفاف به دلیل سطح شفافی که دارند در دسته ورق‌های مات قرار ندارند.

ورق مشجر، دوغی و استخوانی 3 نوع طلق کریستال مات موجود در بازار هستند که در ادامه بیشتر معرفی می‌شوند.

 

طلق مات دوغی و شیری

ورق‌های کریستال دوغی و شیری دو نوع طلق مات ارزان و پرمصرف در بازار هستند. طلق دوغی و شیری، نوعی طلق سفید محسوب می‌شوند که فضای پشت خود را به نمایش نمی‌گذارند.

مهمترین کاربرد این ورق‌های مات، ساخت سقف کاذب، آسمان مجازی و لوازم نورپردازی مختلف است. نوردهی مناسب و عدم نمایش محیط پشت خود، دو دلیل مهم برای استفاده از این ورق‌ها برای مصارف گفته شده است. ورق شیری و دوغی به خوبی نور منبع یا ال ای دی را از خود عبور می‌دهند و به طور یکنواخت در محیط توزیع می‌کنند.

ورق‌های دوغی، نوردهی بیشتری نسبت به ورق‌های شیری دارند. این خاصیت باعث می‌شود زمانی که به روشنایی بیشتری در محیط نیاز است، از ورق دوغی استفاده شود. مواقعی که فاصله منبع از ورق، کم باشد از طلق شیری استفاده می‌شود. طل کریستال دوغی و شیری در ساخت در و پنجره، پارتیشن، کابین حمام، تابلوهای هنری، بک گراند، ظروف بسته بندی، بدنه لوازم خانگی، بسته بندی و تابلوهای تبلیغاتی نیز کاربرد دارند.

 

طلق مات مشجر

طلق مات مشجر، نوعی دیگر از ورق‌های کریستال مات با مقاومت خوب و سطحی زیبا است. این نوع طلق مات ارزان با عبور دادن نور به صورت یکنواخت در محیط، به عنوان یک گزینه خوب برای ساخت سقف کاذب در نظر گرفته می‌شود.

مطلب دیگر :   خدمات آموزشی در بانک فایل پژوهشی معلمان

ورق مشجر به ورق‌هایی گفته میشود که طرح دار و برجسته هستند. طلق یخی، طلق بامبو، طلق گالشی و… نمونه‌هایی از طلق مشجر مات هستند که در رنگبندی متنوع مثل سبز، شفاف، قرمز، نارنجی و … عرضه می‌شوند.

این طرح‌ها و برجسته بودن سطح ورق باعث می‌شود پشت ورق به وضوح قابل مشاهده نباشد. هر چه ورق تیره‌تر باشد، درصد امکان مشاهده پشت ورق، کمتر خواهد بود و فقط سایه‌هایی از جسم را می‌توان مشاهده کرد (البته در صورتی که به ورق نزدیک باشد).

معمولا خرید طلق مات مشجر به منظور ساخت سقف کاذب، لوازم نورپردازی و تزئینی، ساخت پنجره‌های رنگی و سنتی، پارتیشن و ساخت درب صورت می‌گیرد.

 

طلق پلکسی مات

در میان انواع ورق پلکسی مثل پلکسی شفاف، آینه‌ای، ترانس و رنگی، ورق‌هایی نیز وجود دارند که به آن‌ها ورق مات می‌گویند. البته ورق‌های رنگی، نوعی ورق مات نیز محسوب می‌شوند اما دارای سطحی براق و رفلکس هستند.

طلق پلکسی مات نسبت به ورق‌های کریستال مات، قیمت بالاتری دارد. دلیل این اختلاف قیمت طلق های مات مربوط به کیفیت و دوام بیشتر ورق‌های پلکسی نسبت به ورق‌های کریستال است.

پلکسی مات شیری و دوغی می‌توانند به میزان زیادی نور را از خود عبور دهند و یکنواخت پخش کنند. سطح این ورق‌ها مثل ورق‌های رنگی، شفاف و براق نیست. در واقع مات و غیر شفاف هستند که ناشی از سطح برجسته این ورق‌ها است.

کاربرد طلق پلکسی مات

طلق پلکسی مات در رنگبندی زیبا و متنوعی عرضه می‌شود. از این ورق‌ها می‌توان برای مصارف مختلف بیرونی و داخلی استفاده کرد. مثلا برای پوشش دادن بالکن و تراس خود می‌توانید از ورق‌های ضخیم و مات پلکسی استفاده کنید. این ورق‌ها نور کافی را به داخل بالکن هدایت می‌کنند و از طرفی، حریم خصوصی شما را حفظ خواهند کرد.

برای ساخت پنجره یا درب نیز از طلق مات پاکسی استفاده می‌شود چرا که این طلق‌ها بسیار مستحکم و ایمن هستند. این مواردی که گفته شد تنها بخشی از کاربردهای ورق پلکسی مات است. خرید طلق مات پلکسی با اهداف دیگری از جمله موارد زیر نیز انجام می‌شود:

  • ساخت انواع تابلو اداری مثل تابلو پرسنل، تابلو مدیریت، تابلو راهنمای طبقات و …
  • ساخت انواع استند اداری و فروشگاهی مثل استند کارت، استند مجله، استند کاغذ، استند مواد غذایی، استند عینک و…
  • ساخت انواع باکس مثل باکس هدیه، صندوق انتقادات و پیشنهادات، صندوق رای گیری، صندوق نظر سنجی و…
  • ساخت ماکت
  • ساخت محافظ میز ناخن کار، محافظ کانتر و پیشخوان
  • ساخت تابلوهای هنری، تابلو تبلیغاتی و تابلو برجسته
  • ساخت در و پنجره
  • پوشش دهی بالکن، تراس، گلخانه، روف گاردن، استخر و…
  • شیشه ضد گلوله در بانک، مراکز امنیتی، جواهر فروشی‌ها، موزه‌ها و…
  • ساخت قطعات مختلف خودرو
  • دیفیوزر
  • استفاده در ساخت لوازم خانگی
  • سقف کاذب
  • کابین حمام

 

طلق پلی کربنات مات

نوعی دیگر از طلق مات، طلق پلی کربنات دوجداره است. قیمت طلق مات از جنس پلی کربنات، بیشتر از ورق‌های کریستال و پلکسی است. این اختلاف قیمت را می‌توان به استحکام فوق العاده بالای ورق‌های پلی کربنات و البته ساختار دوجداره آن‌ها ربط داد.

پلی کربنات دوجداره بسته به رنگ ورق حداکثر تا 80 درصد نور را از خود عبور می‌دهد. پشت این ورق‌ها به دلیل ساختار دوجداره‌ای که دارند، قابل مشاهده نیست به همین دلیل در گروه طلق‌های مات قرار می‌گیرند.

بهترین طلق مات برای بالکن و سقف حیاط پلی کربنات مات دوجداره است.

ورق‌های پلی کربنات دوجداره برای مصارف بیرونی طراحی شده‌اند و مقاومت عالی در برابر شرایط نامساعد آب و هوایی از خود نشان می‌دهند. این ورق‌ها به دلیل قابلیت خود خاموش شوندگی، گزینه‌ای ایده آل برای جلوگیری از بروز حادثه در محیط‌های پرخطر هستند.

سبک بودن طلق مات پلی کربناتی، دلیل مهم دیگری برای استفاده از این ورق در ساختمان سازی است. نصب آسان، جابجایی سریع و افزایش مقاومت سازه در برابر زلزله از فواید سبک بودن این ورق‌ها است.

کاربرد طلق پلی کربنات مات

پلی کربنات دوجداره در رنگ‌های بسیار متنوعی در بازار به فروش می‌رسد. می‌توان با توجه به شرایط پروژه و باید و نبایدهای آن، از میان این رنگ‌های زیبا به انتخاب پرداخت. اما موارد استفاده از طلق مات پلی کربناتی چیست؟

  • پوشش مات گلخانه
  • پوشش مات بالکن، تراس و روف گاردن
  • پوشش مات استخر ثابت و متحرک
  • پوشش مات سوله و کارخانه ها
  • پارتیشن
  • درب
  • سایبان مات
  • پارکینگ
  • سقف شیروانی مات و…

 

خرید طلق مات ارزان

فروشگاه آقای پلکسی در خیابان پامنار تهران، عرضه کننده انواع طلق مات کریستال، طلق مات پلکسی و ورق مات پلی کربنات است. قیمت طلق مات در این فروشگاه بسیار مناسب و پایین‌تر از قیمت دیگر فروشگاه ها است.

محصولات آقای پلکسی به تهران و سایر شهرهای کشور ارسال می‌شود.

امکان خرید به صورت عمده و تکی و حتی تیکه برای شما خریداران گرامی فراهم است.

اگر در هر زمینه‌ای به راهنمایی و مشاوره نیاز دارید کافی است با ما تماس بگیرید.

جهت خرید طلق مات و یا دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کاربردها و قیمت طلق مات، کافی است با ما تماس بگیرید.

 

Related posts