روش های بازاریابی اپلیکیشن

راهبردهای ارگانیک افزایش دانلود اپلیکیشن و جذب مشتری

زمانی که می‌خواهید از بودجه تبلیغاتی خود بیشترین بازدهی را به دست آورید، باید فراموش نکنید که تاکتیک‌های زیر برای افزایش هر چه بیشتر دانلود ارگانیک اپلیکیشن شما مفید هستند.

بهینه‌سازی رتبه در نتایج جستجو

در حدود 67% درصد از دانلودها از طریق جستجوی ارگانیک در اپ استور صورت می‌گیرند. افراد معمولاً از طریق امکان جستجوی اپ استورها به دنبال برنامه‌هایی که دوست دارند می‌گردند. اگر می‌خواهید به طور ارگانیک کاربران بیشتری جذب کنید، باید اطمینان حاصل کنید که برنامه شما در فهرست نتایج جستجو رتبه‌های بالایی کسب می‌کند.

جستجوی ارگانیک یکی از رایج‌ترین روش‌های یافتن اپلیکیشن و بازی در اپ استورهای مختلف تلفن همراه است. برای اطمینان از این که مخاطبان هدف شما می‌توانند از طریق جستجو برنامه‌تان را پیدا کنند باید راهبرد کلیدواژه پیچیده‌ای را به خدمت بگیرید. این یکی از مهم‌ترین مراحل بهینه‌سازی اپ استور محسوب می‌شود.

انجام بهینه‌سازی کلیدواژه برای ASO (بهینه‌سازی اپ استور) بدین معنی است که به صورت راهبردی بهترین کلیدواژه‌های ممکن را پیدا کرده و آن‌ها را به ترتیبی قرار دهید که بیشترین نمایش را برای اپلیکیشن شما به ارمغان بیاورند. بدین منظور باید فیلدهای فراداده زیر را در اپ استور با کلیدواژه‌های مرتبط‌تر بهبود ببخشید:

  • عنوان اپلیکیشن/ نام اپلیکیشن
  • عنوان فرعی (subtitle)
  • توضیح اپلیکیشن
  • فیلد کلیدواژه (تنها در iOS)

آزمون A/B و بهینه‌سازی مورد صفحه اپلیکیشن

صفحه اپلیکیشن در اپ استور جایی است که کاربران تصمیم نهایی خود را در مورد خرید اپلیکیشن می‌گیرند. برای این که بتوانید بیشترین بازدهی را در این مرحله هم برای کمپین‌های تبلیغاتی و هم جستجوی ارگانیک داشته باشید، باید مطمئن شوید که این صفحه نتایج خوبی ارائه می‌کند. این همان جایی است که شما برنامه‌تان را به فروش می‌رسانید. بنابراین با اجرای آزمون‌های A/B می‌توانید دریابید که چگونه می‌توانید نرخ نصب خود را افزایش دهید. همه مواردی که در صفحه برنامه مشاهده می‌شوند تأثیر بالایی بر روی نرخ تبدیل دارند.

آزمون A/B یا آزمون تقسیم روشی است که با استفاده از آن می‌توانید ین دو فرضیه مختلف مقایسه کرده و متوجه شوید که کدام یک نتایج بهتری ارائه می‌دهد. بدین ترتیب مخاطبان یکسانی را بین دو نسخه از صفحه برنامه در اپ استور، مثلاً بین بخش اسکرین‌شات یا عنوان برنامه توزیع می‌کنید. زمانی که همه مخاطبان به طور خنثی عمل می‌کنند و از اجرای آزمون آگاهی ندارند، می‌توانید بهترین نسخه از صفحه برنامه را با تحلیل نتایج نرخ تبدیل به دست آورید.

فروش اپلیکیشن به مخاطبان بین‌المللی

بسیاری از توسعه‌دهندگان، کسب و کار خود را در کشور محل زندگی و تجارتشان آغاز می‌کنند. اشکالی در این کار وجود ندارد. با این وجود زمانی که در نظر بگیرید 72 درصد از کاربران اپلیکیشن‌ها به زبانی غیر از زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، ممکن است متوجه شوید که بسیاری از کاربران بالقوه خود را با تمرکز بر روی یک زبان (یا صرفاً زبان انگلیسی) از دست داده‌اید.

اگر با مفاهیم بهینه‌سازی اپ استور آشنا باشید و از ابزارهای مناسب برای کمک به فرایندهای این بهینه‌سازی استفاده کنید، بومی‌سازی اپ استور، تاکتیکی است که می‌تواند در این زمینه بسیار مفید باشد. بومی‌سازی اپلیکیشن به معنی ترجمه و انطباق فراداده‌ها، موارد بصری و اطلاعات محصول به یک زبان و فرهنگ دیگر است. به طور خلاصه در این روند، تصاویر برنامه، عنوان برنامه، ویدئوها و کلیدواژه‌ها برای افزایش رتبه و دانلود اپلیکیشن در بازارهای بین‌المللی بهبود می‌یابند.

چطور تعداد نصب اپلیکیشن را بالا ببریم؟

اولین قدم برای بازاریابی اپ این است که کاربران را متقاعد کنید اپلیکیشن شما را نصب کنند. شما باید بتوانید مخاطبان خود را متقاعد کنید که این اپلیکیشن نیاز یا مشکل خاصی از آنها را بر طرف میکند.

مشهورترین ابزارها برای رساندن این پیام به کاربران عبارتند از:

شبکه های اجتماعی (سوشیال مدیا): یکی از مشهورترین و پر استفاده ترین ابزارها برای افزایش نصب اپلیکیشن شبکه های اجتماعی هستند.

مشوق های خاص: برای دریافت نصب بیشتر میتوانید به کاربرانی که اپ شما را برای اولین بار نصب میکنند تخفیفات ویژه ای بدهید . این تخفیفات انگیزه مناسبی برای نصب اپلیکیشن هستند.

مطلب دیگر :   بررسی کامل برخی لوازم ضروری در هر خانه

بهینه سازی موتوهای جستجو (سئو) : در این روش در صورتی که کاربران در موتور جستجو کلمه ی کلیدی خاصی را جستجو کنند اپلیکیشن شما به آنها نشان داده خواهد شد.

استفاده از اپلیکیشنهای قبلی خودتان: در صورتی که قبلا اپلیکیشنی داشته اید میتوانید اپلیکیشن جدید را در آن تبلیغ کنید.
بهینه سازی اپلیکیشن در اپ استور (ASO ) : صفحه اپلیکیشن در اپ استورها باید دارای تصاویر و متون جذاب و متقاعد کننده باشد تا کاربران را به نصب اپ تشویق کند.

استراتژیهای جذب کاربران: ارائه تخفیف و مشوق های متنوع بر اساس علایق مشتری، تولید محتوای کاربردی و جذاب. اطلاع رسانی امکانات جدید و به روزرسانی های اپ.

نحوه برقراری ارتباط با مخاطبان: اهمیتی ندارد که از چه کانالی استفاده می کنید. توجه مخاطب یک منبع با ارزش است و باید مطمئن شوید که خدمات شما برای آنها ارزشمند است. هر بار که پیامی به کاربران میفرستید به سوالات زیر پاسخ دهید:

هدف از این پیام چیست؟ آیا برای کاربران ارزشمند است؟

از کاربران انتظار دارید چه اکشنی پس از دریافت پیام انجام دهند؟

پیام های شما برای مخاطبان چقدر ارزشمند است؟

چطور کاربران به کاربر فعال تبدیل کنیم؟

مرحله بعد در فرآیند بازاریابی اپلیکیشن پس از آن است که کاربران اپلیکیشن شما را نصب کردند، در این مرحله باید آنها را به استفاده از اپلیکیشن تشویق کنید.

بسیاری از کاربران پس از نصب اپ هیچگاه دوباره به آن باز نمیگردند. بنابراین بسیار مهم است که پیامی طراحی کنید که استفاده از اپ را به کاربران یادآوری کند. برای رساندن پیام خود به کاربران میتوانید از سه کانال زیر استفاده کنید:

پوش نوتیفیکیشن : شما میتوانید به همه کسانی که اپ را نصب کرده اند حتی زمانیکه از اپ استفاده نمیکنند نوتیفیکیشن ارسال کنید. همچنین میتوان پیام پوش را برای هر کاربر شخصی سازی کنید تا اثرگذاری آن بیشتر شود.

پیام های درون اپلیکیشن: این پیامها شبیه پوش هستند. اما هنگامی که کاربر در حال استفاده از اپ است به او نشان داده میشود.

صندوق پیام اپلیکیشن: این صندوق میتواند مشوقی برای فرستادن پیامهای شخصی سازی شده به کاربران باشد.

استراتژیهای تبدیل کاربران به کاربران فعال

  • پیام خوش آمدگویی هنگام نصب از طریق پوش نوتیفیکیشن:
    میتوانید پس از خوش آمد گویی به کاربر وی را به استفاده از اپ تشویق کنید.
  • آموزش اپلیکیشن به صورت کاربردی:
    این استراتژی برای اپلیکیشن ها و ایده های جدید بسیار ضروری بنظر می رسد. چرا که کاربر را برای ثبت اولین سفارش ترغیب میکند.
  • دریافت اطلاعات تماس یا ایمیل کاربر:
    این اطلاعات برای اطلاع رسانی ها و فعالیت های تبلیغاتی آینده بسیار مفید خواهد بود.
  • • مشوق ها و تخفیفات:
    استفاده از مشوق ها برای اولین استفاده از خدمات روشی است که همواره در بازاریابی اپلیکیشن جوابگو بوده است.

توضیحات یک اپلیکیشن باید به عنوان یک CTA برای دانلود اپلیکیشن عمل کند. اپلیکیشن خود و ویژگی‌های آن را با زبانی ساده و به صورت دقیق توضیح دهید و مخاطبان را برای دانلود آن قانع کنید. در مراحل قبل، مارکت‌های اپلیکیشن را با استفاده از کلیدواژه‌های مرتبط قانع کرده‌اید و اکنون زمان آن است که مشتریان بالقوه را قانع کنید که اپلیکیشن شما می‌تواند نیازهای آن‌ها را برطرف کند. پیشنهاد ما به شما این است که به منظور جلب توجه خوانندگان، بیشتر انرژی خود را برای نوشتن سه خط اول توضیحات صرف کنید. به خوانندگان کمک کنید تا به سرعت به کاربری اپلیکیشن و علت استفاده آن پی برده و بتوانند تصمیم‌گیری کنند.

 

Related posts