تفاوت ایندیزاین و ایلوستریتور (+ویژگی های ایندیزاین) گرافیستار

 

تفاوت ایندیزاین و ایلوستریتور (+ویژگی های ایندیزاین) گرافیستار

اولین قدم به سمت پروژه های خلاقانه و کارآمد، درک قوی از پویایی نرم افزار طراحی متضاد است. ما با مقایسه دو ابزار نرم افزار قدرتمند به شما کمک می کنیم اولین قدم را بردارید. ایندیزراین و ایلوستریتور هر کدام دارای عملکردهای طراحی منحصر به فرد و مفیدی هستند. در اینجا خلاصه ای سریع از هر سیستم و به دنبال آن یک تفکیک عمیق از شباهت ها و تفاوت های آنها ارائه شده است.

ایندیزراین برنامه ای است که برای ایجاد پروژه های چاپی و دیجیتال استفاده می شود. این معمولاً شامل مواردی مانند کتاب، خبرنامه، بروشور و روزنامه می شود. این دیزاین اغلب توسط طراحان گرافیک استفاده می شود، زیرا پتانسیل ویرایش گسترده ای دارد. همچنین هر از گاهی توسط بازاریابان استفاده می شود

ایلوستریتور یک ابزار نرم افزاری است که برای ایجاد گرافیک های مختلف مانند تصاویر، آثار هنری، نقاشی ها و موارد دیگر استفاده می شود. هر دو سیستم عامل ویندوز و مک می توانند Illustrator را اجرا کنند. این یک ابزار گرافیک برداری است، به این معنی که تصاویر را با استفاده از خطوط مختلف که شکل‌ها را تشکیل می‌دهند، می‌سازد.

ایندیزاین (indesign) استانداردترین و حرفه ای ترین نرم افزار برای صفحه آرایی در کامپیوتر است. طراحی اسنادی مثل مجلات، روزنامه ها، کتاب ها و… کاملا وابسته به نرم افزار ایندیزاین است. به دلیل کاربرد زیاد نرم افزار ایندیزاین در صنعت چاپ، این نرم افزار هماهنگ ترین نرم افزار با بازارکارِ ایران و جهان بوده و سودآوریِ بسیار خوبی برای طراحان گرافیک خواهد داشت! این دوره جامع ترین دوره آموزش ایندیزاین ۲۰۲۲ در ایران بوده که به صورت کاملا پروژه محور به آموزش کامل ایندیزاین میپردازد.

https://graphi-star.com/landing/tutorial-indesign-full-pack/

اینجا چهار زمینه مقایسه برای این دو سیستم به همراه یک تفکیک برای هر کدام آورده شده است:

1. پروژه های تک صفحه ای و چند صفحه ای

هر دو ایندیزراین و ایلوستریتور وظایف تک صفحه ای و چند صفحه ای را انجام می دهند، بنابراین مهم است که قبل از تصمیم گیری در مورد استفاده، مزایای آن را بسنجید. وقتی صحبت از اسناد تک صفحه ای به میان می آید، به خصوص پروژه های چاپی، Illustrator دارای برتری است. کارت ویزیت و پوستر برای ایلاستریتور ایده آل هستند زیرا اندازه تصویر و متن را دستکاری می کند. همچنین ویژگی های بصری را به طور دقیق کنترل می کند. در بین بهترین سایت های آموزش برنامه های گرافیک و تدوین می توان به فرادرس، سریع آسان، گرافیستار، فرانش، موشن کده و دانشجویار اشاره کرد.

ایلوستریتور قادر به ایجاد پروژه های چند صفحه ای است اما ایندیزراین گزینه برتر چند صفحه ای است. InDesign دارای عملکرد Master Page است که به کاربران اجازه می دهد صفحات متعددی را بدون ویرایش جداگانه ویرایش کنند. علاوه بر این، ایندیزراین برای چند صفحه ایده آل است، زیرا به طور خودکار صفحات را شماره گذاری می کند.

2. ویژگی های طراحی جامع

اگرچه ممکن است بدیهی به نظر برسد که ایلوستریتور نرم‌افزار طراحی عمیق‌تر است، اما یادگیری تفاوت‌های ظریف بین قابلیت‌های طراحی این دو برنامه بسیار مهم است. علاوه بر این، بسیار مهم است که بدانید Illustrator در کجا کمبود دارد. هنگامی که به دنبال کشیدن طرح های خلاقانه و پیشرفته هستید، ایلاستریتور انتخاب مناسبی است. تابلوی هنری چندین گزینه دارد و فضای زیادی برای طراحی و ایجاد طرح‌های واضح فراهم می‌کند. تنها زمانی که ایلوستریتور با تصاویر دست و پنجه نرم می کند، ویرایش است، بنابراین یک برنامه جایگزین برای ویرایش عکس ها حفظ کنید.

مطلب دیگر :   چطور رﺿﺎﯾﺖ ﻣﺸﺘﺮی در کسب و کارها را بررسی کنیم؟

ایندیزراین چند گزینه طراحی دارد، از جمله ابزار مداد و توانایی کشیدن خطوط و اشکال. همچنین، نقاشی های انجام شده در ایلوستریتور را می توان به InDesign وارد کرد. این زمانی مفید است که یکی از اعضای تیم یک پروژه چند صفحه ای را تکمیل کند، زیرا Illustrator برای پروژه های تک صفحه ای بهتر است

3. ایجاد و دستکاری لوگو برای سازمان ها

ایندیزراین برای لوگوها اشکال ایجاد می کند، اما در این زمینه از Illustrator عقب است. ایلاستریتور برای ایجاد لوگو عالی است زیرا تصاویر در ایلاستریتور به گونه ای ساخته می شوند که با هر اندازه ای متناسب باشند و کیفیت اصلی را حفظ کنند. لوگوها مکان ها و اندازه ها را تغییر می دهند، بنابراین نرم افزاری که به تغییرات واکنش صحیح نشان می دهد ضروری است.

یکی دیگر از عملکردهای ارزشمندی که ایلوستریتور را برای دستکاری لوگو عالی می کند، ویژگی های حروفچینی است. متن را مطابق با اولویت یک سازمان شکل می دهد. ایندیزراین برای پروژه های مرتبط با متن نیز عالی است، اما با Illustrator مطابقت ندارد. به یاد داشته باشید که نیازهای لوگوی هر سازمان به شدت متفاوت است. این اطلاعات باید شما را به سمت انتخاب برنامه راهنمایی کند.

4. ادغام سودمند

یکی از جنبه های مهم انتخاب نرم افزار طراحی، تعیین میزان همگام سازی آن با سایر برنامه ها است. وقتی صحبت از ادغام ها می شود، ایندیزراین بی عیب و نقص با سیستم های مهم مطابقت دارد. یکی از ادغام قانع کننده InDesign با Canto DAM است، یک سیستم مدیریت دارایی دیجیتال که برای مدیریت فایل ها طراحی شده است.

مدیریت دارایی دیجیتال یک راه حل جامع ذخیره سازی فایل است. DAM یک مکان مرکزی برای ذخیره ایمن دارایی ها فراهم می کند. InDesign به Canto متصل می شود و به کاربران اتصال می دهد تا تصاویر را از کتابخانه رسانه خود در ایندیزراین باز کنند. این ادغام برای مشاغلی که از سیستم‌های ذخیره‌سازی ابری و ایندیزراین استفاده می‌کنند، حیاتی است. پویایی یک سرمایه گذاری تکامل می یابد و انتخاب بین این نرم افزارها نیز تغییر خواهد کرد. تفاوت های ظریف آنها را برای ایجاد پروژه های قوی درک کنید.

منبع: گرافیستار https://graphi-star.com/

Related posts