بهترین نوع مدیریت چگونه محقق می‌شود؟ 

بهترین نوع مدیریت چیجوری محقق می شه؟ 

هر مدیری دوست داره به موفقیت های چشم گیر دست پیدا کنه و روزبه روز طعم پیشرفت های بزرگ تری رو بچشد. اما واقعیت اینه که اولین قدم واسه تجربه ی بهترین نوع مدیریت، توانایی ایجاد رابطه موثر با اعضای تیمه. اگه قادر به مدیریت «تیم» نباشیم، حتی با در دست داشتن بهترین راه حل ها و در ارتباط ترین تحصیلات هم هیچ موفقیتی در کار نخواد بود. این مقاله هم به مدیران تازه کار کمک می کنه تا واسه تجربه ی بهترین نوع مدیریت ترفندهایی بیاموزند، هم به مدیران زبده یادآوری می کنه که چه مواردی رو در مدیریت خود از قلم نیندازند.

  • داشبورد مدیریتی چیه و چه فایده هایی داره؟
  • اصول مدیریت ژاپنی و فرق اون با روش های غربی
  • مدیریت استعداد چیه و چه تاثیری بر کسب و کار شما داره؟

واقعیت اینه که مدیر بودن کار سختیه. خیلی ها ممکنه واسه توانایی های مورد نیازِ پُست مدیریت که شامل اداره ی خصوصیات شخصی، انگیزه ها و سبک های کاری کارمندانه، آماده نباشن. اگه وظیفه تون این باشه که کار شخصی خود رو درست بکنین، کارتون راحت س!. اما اگه لازم باشه کار بقیه رو مدیریت کنین، اون وقته که رقابت شروع می شه.

جای هیچ شکی نیس که مدیریت، جذابیت های خاص خود رو هم داره. کمک به کارمندان واسه رشد کاری، به آخرسر رساندن پروژه به کمک اعضای تیم و ساختن روابط و پل های ارتباطی با افراد معروف هر بخش، از امتیازات مدیر بودنه. مدیران فصلی باور دارن که کارشون سخت تر هم هست! چون هرچه بیشتر در یک سِمت بمونین، چم وخم اون کار بیشتر دست تون خواهد اومد.

آسونترین و سریع ترین روش ی مدیریت، وقتیه که بین برهای مدیر بودن رو از مدیر قبلی یاد بگیرین. اما اگه این امکان رو ندارین هم نگران نباشید. نویسنده ی این مقاله پنج سال رو به تحقیق و مصاحبه با مدیران گذراندهه تا بفهمد چه چیزایی باعث می شه اعضای تیم تموم انرژی خود رو روی کار بذارن. چکیده ی این پنج سال، پنج ترفند زیره که به شما بهترین نوع مدیریت رو آموزش می ده.

۱. به گوش دادن اولویت بالایی بدین

خیلی از مدیران تازه کار، زمان زیادی رو صرف این می کنن که چه جوری مکالمات خود رو با کارمندان شون پیش ببرن. مثلا چه جوری درباره ی فهرست کارا صحبت کنن، چه جوری بازخورد بدن و چه جوری فعالانه با کارمندان سر حرف رو باز کنن. مسئله ای که مورد غفلت قرار میگیره اینه که خیلی از مدیران «گوش دادن» رو تمرین نمی کنن. اونا فکر می کنن «گوش دادن که کاری نداره!» و با فرض اینکه این مهارت رو به خوبی بلدند از کنار اون عبور می کنن.

گوش دادنِ متمرکز و کنجکاوانه ی یک مدیر، احساس اتحاد و سرمایه گذاری شخصی در کارمندان ایجاد می کنه. زمانی که به خوبی به کسی گوش میدید، به فرد مقابل احساس با ارزشی دست میده که مستقیما باعث ایجاد احساس تعهد می شه.

۲. توانایی های پنهون ی بقیه رو کشف کنین

مدیران روی اینکه کارمندان چیجوری خود رو بشناسن اثر مستقیم دارن. در یک کتاب مدیریتی به این اشاره شده که تموم مدیران خارق العاده ی دنیا، استعدادهای کشف نشده ی کارمندان شون رو نمایان می کنن. اینجور کارمندانی این قدرت رو پیدا می کنن که خیلی سریع تر و عمیق تر به پیشرفت ی شخصی بدن و اینطوری کارکرد کاریِ بهتری از خود نشون میدن. چیجوری اینجور کاری عملیه؟ با کارمندان تون درباره ی استعدادهایشان صحبت کنین. بیشتر مدیران میگن که از نقاط قوت کارمندان آگاهی دارن، اما درباره ی این استعدادها حرفی نمی زنند. بهترین نوع مدیریت اینه که جلسات فردی واسه بازخورد دادن درباره ی توانایی ها و رشد شخصی کارمندان تون ترتیب بدین.

طبق پدیده ی «اثر پیگملیون»، کارمندان تا سقف انتظارات مدیران قد می کشند! پس مثلا اگه به کارمند خود بگید با توجه به فلان توانایی پنهون ی اون، در اون می ببینن که به اهداف فروش بالاتر، قدرت سخنرانی بهتر یا راه حلی عملی تر برسه، در این صورت هم به رشد شخصی اون کمک کردین، هم به سودآوری شرکت.

این مطلب مشابه را هم بخوانید :   درمان افسردگی براساس نظریه یادگیری



۳. تیم خود رو ندیده نگیرید

واسه اینکه بتونین احساسات مثبت خود رو به تیم منتقل کنین، کارمندان تون باید بتونن شما رو ببینند. خیلی از مدیران غرق سندروم «مدیریت به وسیله ایمیل» می شن. زمانی که حجم کارا زیاده، ممکنه به نظر برسه که کارآمدترین روش همینه که هم کلامی رو کنار گذاشته و فقط از راه ایمیل وظایف رو به کارمندان دیکته کنین. اما این کار یک اشتباه ناشیانهه.

افراد تیم نیاز دارن به چشم ببینند و به طور دست ِ اول که چه چیزی واسه مدیرشون اهمیت داره. بهترین نوع مدیریت اینه که با کارمندان به طور همیشگی رابطه رو دررو داشته باشین. ایمیل و پیام رسان ها قدرت انتقال احساس و حتی کلام رو به طور حتما ندارن. حتی اگه کارمندان تون به صورت دورکاری واسه شما کار می کنن، حتما به طور پیوسته با اونا از راه ویدئو کنفرانس صحبت کنین. نکته ی مهم بعدی اینه که از راه رابطه رودررو، امکان ایجاد مکالمه ی دو طرفه بیشتر میشه که با توجه به بند اول این مقاله، امتیازات زیادی دربرخواهد داشت.



۴. مثبت اندیشی رو گسترش بدین

تحقیقی در مجله ی «تحقیقات علوم اجتماعی» نشون می ده که حال و هوای ما مسریه و هر قدر اختیارات و مقام ما بالاتر باشه احتمال انتقال حال و هوای مون به بقیه بیشتر هستش. این یعنی: مدیر با هر انرژی ای که وارد شرکت شه، کارمندان همون فاز رو دریافت می کنن. پس اگه مثبت اندیش و پُرانرژی باشین، احتمال اینکه تیم تون هم همین احساسات رو در طول روز تجربه کنه بالا می رود. قاعدتا اگه بداخلاق باشین یا قیافه ی شکست خورده ها رو به خودتون بگیرین، دور و بری ها تون هم با همین حس وحال به کار خود ادامه میدن.

بهترین نوع مدیریت اینه که احساساتی رو وارد اخلاق خود کنین که دوست دارین همون احساسات رو در کارمندان تون ببینین. پس اگه در روز خاصی اعصاب تون خُرده، بهتره اون روز رو در خونه استراحت کنین یا دست کم ساعتی رو به پیاده روی اختصاص بدین تا حال تون سر جا بیاد و بازم بتونین مثبت اندیشی رو به تیم منتقل کنین.



۵. با اهداف شخصی و کاری خود در رابطه باشین

افراد زمانی بهترین کارکرد رو دارن که یک هدف اونا رو هدایت کنه. این یکی از مهم ترین وظایف مدیرانه که به افراد تیم الهام ببخشند و براشون تصویرسازی کنن که سعی اونا یک قطعه از معماه که در آخر یک هدفِ بزرگ رو تحقق می بخشد.

بهترین نوع مدیریت اینه که قبل از اونکه الهام بخش بقیه باشیم، خودمون مطمئن شیم که اهداف و ارزش های شخصی مون رو میدونیم. چون تعهد مدیر به کار، مثل ایجاد وخوی اون مسریه. زمانی که کارمندان ببینند که مدیرشون به صورت هدفمند به وسیله ارزش های شخصی و کاری هدایت می شه، تشویق می شن که اهداف رو شناسایی و اونا رو دنبال کنن.

واسه اینکه رابطه خود رو با اهداف کاری حفظ کنین، زمان خاصی رو در هر هفته یا هر ماه به این نکته اختصاص بدین که به اهداف شخصی و کاری تون فکر کنین و خود رو با افرادی محاصره کنین که الهام بخش تون باشن.

هرکسی در برهه ای از زمان، زمان کاریِ سختی رو پشت سر می ذاره. مدیران هم از این موضوع مستثنی نیستن. اما اگه پنج مورد اشاره شده رو با خود تمرین کنین، می تونین یه قدم به طرف جلو وردارین تا به روزهای خوب نزدیک تر شید.

برگرفته از: themuse

این کتاب پرطرفدار رو از دست ندین

مدیران و همکاران خود رو مدیریت کنین


۴۲۰۰۰تومان


۱۲۰۰۰تومان