دانلود پایان نامه ارشد درمورد دانش آموز، دانش آموزان، منبع کنترل

relatonship between health locus of control, beliefs and behaviors.” Journal of Euuidance & counseling. 13 (53). 7-23.
141- Ribeiro, M. O. 2008.Street children and their relationship with the police. International Nursing Review, 55: 89-98.
142- Roberts, J.E., Gotlib, I.H., Kassel, J.D. 1996. Adult attachment security and symptoms of depression: The mediating roles of dysfunctional attitudes and low self-esteem. J Pers So Psychol. 1996; 59: 981-6.
143- Rosenthal, D., Mallett, S., Myers, P. 2006. Why do homeless young people leave home? Australian and New Zealand, Journal of Public Health, 30: 281-185.
144- Rutter, J.B., Hochreich. 1975. Personality, Unitet States of American, Scott, Faresman and company, pp.93-112.
145- Rutter, I. B. 1966. Generalized expectancies for internal versus external control of reinforcement. Psychological Monographs, 80 No. 609.
146- Ryan, C., Martin, Eric, R. D. 2005. Cognitive emotion regulation in the prediction of depression, anxiety, stress, and anger.Personality and Individual Differences, 39:1249-1260.
147- Safford, S.M.2002.The relationship of attachment style and cognitive style to depression, anxiety and negative affectivity.Ph.D.Dissertation. Temple University, 2002: 12-46.
148- Seligman, M. E. 1975. Helpessness: on depression, and death. Sanfrancisco: W. H. Freeman.
149- Schwartz, S.2000.Abnormal psychology. Mountain view, CA: Mayfield publishing.Company.
150- Shaffer, D. R. 2000.Social & Personality development. CA: Wadsworth.
151- Shaver, P., Miculincer. M. 2005. Attachment theory and serch: Resurrection of the psychodynamic approach to personality. Gournal of Research in personality, 39: PP: 22-45.
152- Sherman, S. S., Plitt, S., UL Hassan, S., Cheng, Y., & Zafar, S.T. 2005.Drug use, street survival, and risk behaviors among street children in Lahore, Pakistan. Journal of Health: Bulletin of New York Academy of Medicine, 82: 113-124.
153- Skinner, B. F. 1971.Beyond freedom and dignity.new Yourk; Knopf.
154- Spaeth Cherry, S. 2003. TEEN THREAT: Im going to runaway.http:I www.Family Fun.Go.Com.
155- Shaliza, S. 2001 A potential clinical approach to decreasing behavior in adolescents.Dissertation of psychology; California school of professional psychology.
156- Tavakoli, S., Lumley, M., & Hijazi, A. 2009. Effects of assertiveness training and expressive writing on acculturative stress in international students: A randomized trial Journal of Counseling Psychology, 56 (4): 590-596. (Persian).
157- Thompson, R. A. 1994. Emotion regulation: A theme in search of definition. Monographs of the Society for Research in Child Development, 59: 25-52.
158- Thompson, R. A. 2008. Early attachment and later development familiar: questions, new answers in Cassidy and Shaver (Eds).Handbook of attachment. 2 ed. New York: Guilford; 2008.
159- Tyler, K. A., Bersani, E. 2008. A Longitudinal Study of Early Adolescent Precursors to Running Away, Journal of Early Adolescence, Vol. 28: 230-251.
160- Van Oudenhoren, J. P., Vander Zee, K. I. 2002.Predicting multicultural effectiveness of international student: The Multicultural Personality Questionnaire. International Journal of Intercultural Relation, 26:677-694.
161- Vims, B. Pina, W. 2010. The assessment of emotion regulation: Improving construct validity in research on psychopathology in yoth.Journal of psychological Behavior assessment, published onloin. 10(1): 169-178. 65: 12-35.
162- Yoo, S.H., Matsumoto, D., Le Roux, J.A. 2006.The influence of emotion recognition and emotion regulation on intercultural adjustment. International Journal of Intercultural Relation, 30: 345-363.
163- Zhange, X., Chen. C. 2010. Reciprocal Influenes between parents perceptions of Mother- Child and Father- Child Relationships: A shortterm longitudinal study in Chinese preschoolers. The Journal of Genetic Psychology, 111(1): 22-34.
ضمائم
پرسشنامه منبع کنترل راتر
خواهشمند است جمله های هر مورد را به دقت بخوانید و با هر کدام که موافق هستید علامت بگذارید.
1 – الف . علت این که کودکان دچار گرفتاری می شوند این است که پدر و مادرشان بیش از اندازه مجازاتشان می کنند.
ب . امروزه گرفتاری بیشتر کودکان به این دلیل است که پدر و مادرشان بیش از حد با آن ها با ملایمت رفتارمی کنند.
2- الف . بسیاری از رویدادهای نا خوشایند در زندگی مردم تا اندازه ای به علت بد شانسی است.
ب . بدبیاریهای مردم نتیجه اشتباهات خود آن هاست.
3- الف . یکی از دلایل بروز جنگ ها این است که مردم آنقدر که باید به امور سیاسی علاقه مند نیستند.
ب . هر قدر هم که مردم برای جلوگیری از جنگ بکوشند، باز هم جنگ وجود خواهد داشت.
4- الف . سرانجام مردم به احترامی که شایسته ایشان باشد، دست می یابند ولو مدت ها طول بکشد.
ب . بدبختانه بیشتر اوقات ارزش یک فرد هر قدر هم که بکوشد نا معلوم می ماند.
5- الف . این عقیده که معلمان نسبت به دانش آموزان بی انصافند بی معنی است.
ب . بیشتر دانش آموزان نمی دانند تا چه حد نمره ای که در دروس خود می گیرند زیر رویدادهای تصادفی است.
6- الف . اگر فرصت های مناسب و به موقع دست ندهد کسی نمی تواند رهبر کاروان شود.
ب . افراد توانایی که از رهبر شدن باز مانده اند، کسانی هستند که از فرصتهای مناسب استفاده نکرده اند.
7- الف . هر قدر که سعی خودمان را بکنیم باز هم بعضی ها از ما خوششان نمی آید.
ب . افرادی که نمی توانند کاری بکنند که مورد علاقه دیگران قرار بگیرند راه ساختن با دیگران را بلد نیستند.
8- الف . در تعیین شخصیت هر فرد وراثت سهم عمده ای دارد.
ب . آنچه شخصیت یک فرد را می سازد، تجارب او در زندگی است.
9- الف . اغلب به این نکته پی برده ام که هر چه قرار است بیفتد، اتفاق می افتد.
ب . هر وقت خودم تصمیم گرفته ام راه مشخصی برای اقدام انتخاب کنم خیلی بهتر از تسلیم شدن به سرنوشت بوده است.
10- الف . اگر دانش آموز خودش را برای امتحان خوب آماده کرده باشد بندرت ممکن است حقش در امتحان پایمال شود.
ب . بیشتر اوقات سوالات امتحان به اندازه ای با درس سالانه بی ارتباط است که درس حاضر کردن واقعاً بی فایده است.
11- الف . موقعیت حاصل سخت کوشی است، شانس در آن بی اثر یا بسیار کم اثر است.
ب . شغل خوب گیر آوردن در درجه اول به این بستگی دارد که در فرصت مناسب در جای مطلوب باشی.
12- الف . فردی که دارای شرایط متوسط فردی و اجتماعی است می تواند در تصمیم گیری دولت موثر باشد.
ب . دنیا در اختیار عده معدود صاحبان قدرت است از آدم خرده پا کاری ساخته نیست.
13- الف . هر وقت برای انجام کاری نقشه می کشم تقریباً یقین دارم که می توانم آن را عمل کنم.
ب . همیشه عاقلانه نیست که برای آینده دور نقشه بکشم چون خیلی چیزها در حال حاضر دستخوش خوش بیاری و بد بیاری هستند.
14- الف . عده معینی از مردم هیچ حسنی ندارند.
ب . هر کس خوبیهایی دارد.
15- الف . برای من بدست آوردن چیز هایی که خواستارشان هستم ربطی به بخت و اقبال ندارد.
ب . خیلی وقت ها تصمیم گرفتن با شیر یا خط ( شانسی ) هم بد نیست.
16- الف . رئیس شدن اغلب به این بستگی دارد که شانس یاری کند و شخص قبل از هر کسی دیگر در شرایط مناسب قرار گیرد.
ب . واداشتن مردم برای انجام کاردرست به توانایی افراد بستگی دارد نه به شانس و اقبال.
17- الف . تا آنجا که به رویدادهای دنیا مربوط می شود بیشتر ما قربانی نیروهایی هستیم که نه می شناسیم و نه می توانیم بر آنها چیره شویم.
ب . با شرکت فعالانه در امور سیاسی و اجتماعی مردم می توانند بر رویدادهای جهانی نظارت کنند.
18- الف . بیشتر مردم می دانند تا چه حد زندگی شان تحت اختیار رویدادهای تصادفی است.
ب . در واقع چیزی به نام بخت وجود ندارد.
19- الف . آدم باید همیشه به اشتباه خود اعتراف کند.
ب . بهتر است روی اشتباهاتتان سرپوش بگذارید.
20- الف . مشکل می توان فهمید کسی واقعاً از ما خوشش می آید یا نه.
ب . تعداد دوستان یک فرد بستگی به میزان خوب بودن او دارد.
21- الف . بالاخره میان رویدادهای خوب و بد که برای ما رخ می دهد تعادل برقرار می شود.
ب . بیشتر بدبختی ها حاصل عدم توانایی، نادانی، تنبلی یا نتیجه هر سه آنهاست.
22- الف . با کوشش کافی می توانیم فساد سیاسی را از میان ببریم.
ب . نظارت زیاد مردم روی فعالیت سیاستمدارانی که بر سر کارند دشوار است.
23- الف . بعضی وقتها از طرز نمره دادن معلمان سر در نمی آوریم.
ب . میان درس خواندن و نمره گرفتن رابطه مستقیمی وجود دارد.
24- الف . رهبر خوب کسی است که بگذارد خود مردم برای کار خود تصمیم بگیرند.
ب . رهبر خوب کسی است که تکلیف هر کس را معین کند.
25- الف . بیشتر وقتها احساس می کنم روی حوادثی که برایم اتفاق می افتد کنترل کمی دارم.
ب . امکان ندارد باور کنم بخت و اقبال در زندگی من سهم زیادی داشته باشد
26- الف . دلیل تنهایی مردم این است که سعی نمی کنند با دیگران دوستی کنند.
ب . سعی زیاد از حد برای خوشایند مردم چندان فایده ای ندارد. اگر قرار است از آدم خوششان بیاید خوششان می آید.
27- الف . در مدرسه برای ورزش خیلی اهمیت قائل می شوند.
ب . ورزش گروهی برای پرورش شخصیت فرد یک روش عالی است.
28- الف . هر چه سرم می آید نتیجه کار