دانلود پایان نامه ارشد درمورد خدمات پس از فروش و تجارت الکترونیکی

دانلود پایان نامه

اندازه گیری نادرست تجارت الکترونیکی، بهره وری و رابطه آنها
وقفه ها یا شکاف های ناشی از یادگیری و اصلاح فرآیند ها و ساختار سازمان
توزیع سود
سوء مدیریت در توسعه فناوری اطلاعات
2-2-4-25 ) درجه دیجیتال شدن محصول:
در یکی از نگاه هایی که به مدل های کسب و کار میشود مدل ها را شامل مدل های تضایفی، ضد آینه، آینه، موازی و مجازی می دانند. عقیده بر آن است که به طور معمول زمانی که محصول به شکل الکترونیکی قابل انتقال نیست، نمی توان کل سیستم سازمان را الکترونیکی کرده و با نظام به طور کامل مجلزی فعالیت کرد و لازم است بخشی از فعالیت های بنگاه که با مبادله کالا در ارتباط کمتری قرار دارد، الکترونیکی شده و برخی دیگر که با مبادله کالا ارتباط مستقیمی دارد به صورت غیر الکترونیکی مدیریت شود. در این صورت الگوهای تضایف که بخشی از فرآیندها الکترونیکی و برخی دیگر غیر الکترونیکی است ، مبنای عمل قرار گیرد. (فتحی ، 1393 : 91)
2-2-4-26 ) عوامل اثر گذار بر پذیرش تجارت الکترونیکی توسط مشتریان
عوامل مختلفی می تواند موجب ایجاد انگیزه توسعه تجارت الکترونیکی چه در ذهن خریدار و چه ذهن فروشنده شود. تعدادی از این عوامل برای ایجاد انگیزه در خریداران به شرح زیر است: (فتحی ، 1393 : 96)
قیمت محصول
میزان زمان لازم برای جستجو ، یافتن و دسترسی به محصول
امکان مقایسه محصولات طبقه بندی شده در خرید اینترنتی
امکان دریافت اطلاعات در مورد محصول از فروشنده
امکان آزمایش محصولات به هنگام خرید
دستیابی به محصولات به سرعت پس از سفارش
تردید در مورد تطبیق سفارش
سادگی مقایسه و انتخاب نام های تجاری متفاوت محصول
ارائه خدمات پس از فروش
امکان برگشت دادن کالا در صورت داشتن اشکال
کیفیت محصولات