دانلود پایان نامه ارشد درمورد برنامه ریزی بازاریابی و بازاریابی الکترونیکی

دانلود پایان نامه

گزینه های ارتباطی بسیار متنوعی در وب وجود دارد که باید ترکیبی از آنها را انتخاب کرد.
به کمک برنامه میتوان تعیین کرد مخارج انجام فعالیتهای مورد نظر چقدر است و این فعالیت ها را چگونه تامین مالی کنیم.
برنامه به فعالیت ها جهت داده و آنها را یکپارچه می کند. به عنوان استفاده کنندگان وب، باید فعالیتهای انجام شده از طریق وب را به سمت یک هدف ارتباطی مشخص جریان دهیم که برنامه ریزی این امر را ممکن می سازد.
یک برنامه بازاریابی با در نظر گرفتن اهداف شرکت، اهداف خاص بازاریابی را وضع و دنبال می کند، به گونه ای که بتوان با تحقق این اهداف به اهداف کلی شرکت دست یافت.
یک برنامه بازاریابی الکترونیکی شامل اهداف بازاریابی و ارتباطی یک وب سایت است، به گونه ایی که با رسیدن به این اهداف بتوان اهداف شرکت را تحقق بخشید. (اسفیدانی ، 1391 : 75)
2-2-4-8 ) مخاطبان ما چه کسانی هستند؟
از منظر کلی مخاطبان به دو گروه اصلی تقسیم بندی میشوند:
مخاطبان بالقوه در اینترنت، همه کاربران اینترنت مخاطبان بالقوه یک وب سایت هستند.
مخاطبان هدف، کسانی که ما قصد داریم تا با آنها ارتباط برقرار کنیم.
تعیین مخاطبان هدف یک وب سایت، احتمالاً مهم ترین جنبه برنامه ریزی بازاریابی الکترونیکی است. با پاسخ به این سوال، مخاطبان یا گروه هایی را که قصد داریم با آنها ارتباط برقرار کنیم تعیین میشوند که شامل افراد در گروه های زیر هستند که هر کدام به اطلاعات متفاوتی نیاز دارند:
مشتریان فعلی: کسانی که هم اکنون از طریق سایر رسانه ها با آنها تجارت می کنیم. این افراد ممکن است به دنبال اطلاعاتی در مورد قیمت های به روز شده، مشخصات فنی محصول و سیستمی برای سفارش اینترنتی باشد.
مشتریان جدید: کسانی که تمایل داریم هم اکنون از طریق اینترنت با آنها ارتباط تجاری برقرار کنیم. این افراد ممکن است دنبال محصول جدید یا خرید راحت تر باشند.
سهامداران: کاربری که دارای سهام شرکت است. این افراد ممکن است دنبال قیمت جدید سهام یا گزارش مالی دقیق تر باشند.
کارکنان داخلی: به وسیله اینترنت می توان باآنها ارتباط برقرار کرد که نیازمند اطلاعاتی در مورد منابع، قراردادها، عملیات و آموزش هستند.
کارکنان خارجی: فروشندگان و شرکا، به وسیله اینترنت میتوان با آنها ارتباط برقرار کرد که ممکن است به دنبال ارتباط راحت تر ، تبادل اطلاعات از طریق اینترنت باشند.
بازارها و مصرف کنندگان بین المللی: ممکن است به دنبال اطلاعاتی در مورد قیمت و مشخصات کالایی باشند که در کشور خودشان موجود نمی باشد. (اسفیدانی ، 1391 : 77)
2-2-4-9 ) نقش زمان و مکان در برنامه ریزی بازاریابی الکترونیکی:
با توجه به این که امروزه اینترنت ، وب و پست الکترونیکی با استفاده از تکنولوژی های جدید در بسیاری از مکان ها قابل دسترسی هستند، در بسیاری از شرایط ، مکان جغرافیایی محدودیت مهمی به شمار نمی آید ولی در برخی از شرایط تعیین این که در چه مکانی ارتباطات رخ می دهند مهم است مانند:
ارائه خدمت و محصول در برخی از مکان ها امکان پذیر نیست. این امر در تعیین مشتریان هدف موثر است.