بهترین ورزش‌ برای لاغری

 

در این مطلب، واقعیتی قابل فهم و نه خیلی جذاب رو در مورد ورزش با شما در بین می ذاریم که اگه واقعا می خواید وزن کم کنین، باید به اونا توجه کنین و انجام شون بدید. این واقعیت ها اون چیزی نیستن که بزرگ نمایی آمیز تجاری در بازار می گوید و البته هیچ بازار لاغری و کاهش وزنی دوست نداره شما این واقعیت رو بدونین!

به هرحال، هر چه زودتر این واقعیت جهانی رو قبول کنین، زودتر می تونین به هدف تون دست پیدا کنین. اما به یاد داشته باشین که این حقیقت حتما یک تراژدی و فاجعه نیس! پس این مقاله رو بخونین تا ببینین که بهترین ورزش واسه لاغری چیه.

 



۱. طناب زدن

با طناب زدن، ۱۰۷۴ کالری در ساعت خواهید سوزاند!

طناب زدن بهترین ورزش واسه لاغری حساب می شه و اساسی ترین فعالیت چربی سوزه که به شما کمک می کنه کالری زیادی بسوزونین و وزن کم کنین. هیچ ورزش دیگری واسه لاغری وجود نداره که با طناب زدن برابری کنه.

این ورزش هوازی با فعالیتی شدید و قوی می تونه سرعت کالری سوزی رو تا ۱۳۰۰ کالری در ساعت بالا ببره. واسه هر پرش، ۰٫۱ کالری مصرف می کنین.

ده دقیقه طناب زدن می تونه تقریبا برابر ۱۶۱۰ متر دویدن در عرض ۸ دقیقه باشه. از آنجایی که در طناب زدن، فشار هر پرش به وسیله هر دو پا جذب می شه، احتمال آسیب دیدن زانو در این ورزش نسبت به دویدن، کمتره.

می دونستید که بین طناب زدن، سرعت و چابکی تون بیشتر می شه، چگالی استخوانی تون افزایش می یابد و حتی کارکرد شناختی مغزتون هم تقویت می شه؟



۲. تکواندو

با تکواندو، ۹۳۷ کالری در ساعت خواهید سوزاند!

تکواندو یک هنر رزمی کره ای و ورزش ملی کره ی جنوبیه. ضمنا تکواندو بخشی از تمرینات نظامی کرهه که همه ی سربازان باید اون رو فرا بگیرن. تکواندو، به دلیل به کارگیری تکنیک های خاص در ضربات پا که اون رو از هنرهای رزمی دیگری مثل کاراته یا سبک هایی از کونگ فو جدا می کنه، معروفیت داره.

الان بیشتر از ۷۰ میلیون نفر در ۱۸۸ کشور دنیا، تکواندو رو تمرین می کنن که ۴ میلیون نفر از این افراد، کمربند مشکی دارن. تکواندو تنها بر مبنای فعالیت جسمی نیس، بلکه تمرکز، فلسفه ی جنگ و دفاع شخصی هم جزو اصول این ورزشه.

یک کلاس معمولی تکواندو شامل ضربات دینامیک و تمرینات لگد زنی، ضربات بلاک، تمرینات استقامتی بین تنه و تمرینات کششیه. شما به دلیل ی اینجور حرکات جست و خیز، می تونین ایستادگی و قدرت بدنی تون رو افزایش بدین.

یاد گرفتن و تمرین پومسه (فرم خاصی از حرکات دفاعی و تهاجمی) واسه کودکان، باعث تقویت مهارت های حرکتی و کنترل بدنی شون می شه.

طبق مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ انجام و نتایج اون در Sports Medicine منتشر شد، ورزشکاران تکواندو، انعطاف بدنی و قدرت خیلی بالا (به ویژه در پاها و لگن)، قدرت پویا در بالاتنه و پایین تنه و ایستادگی خوبی در بین تنه ی خود دارن.

۳. شنا

با شنا کردن، ۸۹۲ کالری در ساعت خواهید سوزاند!

اگه به دنبال ورزشی هستین که فعالیت زیادی نیاز نداشته باشه و نتایج خوبی واسه تون به بار بیاره، شنا کنین. این ورزش کم جنب و جوش می تونه بی ریختن حتی یک قطره عرق، صدها کالری بسوزونه. حرکات جورواجور و زیادی که هنگام شنا کردن انجام میدید مثل شکل های مختلف مختلفی از ورزش های هوازیه که بدن تون رو به شکل ای جدید به رقابت می کشه. توجه داشته باشین که تنها کافیه هر روز چند دور در استخر شنا کنین تا به نتایج دهن باز کن و متفاوتی در تناسب اندام تون برسین. بی اینکه آسیبی به زانوها یا قوزک پای خود وارد کنین، اندازه دور کمرتون رو کم می کنین!



۴. بالا رفتن از پله ها

با بالا رفتن از پله ها، ۸۱۹ کالری در ساعت خواهید سوزاند!

همه ی ما میدونیم که دویدن خوبه، اما بالا رفتن از پله ها چه جوری؟ به گفته ی کارشناسان، بالا رفتن از پله ها، واسه کالری سوزی و لاغری، خیلی بهتر و مفیدتره. اگه دونده ی مبتدی هستین، انجام این فعالیت واسه شما اهمیت بیشتری داره. بنا به گزارش RunnersWorld experts، حرکات پلایومتریک (بالا رفتن از پله ها) باعث تقویت عضلات، قلب و ریه ها می شه و اثرات خوبی در دویدن داره.

اون مور (Anne Moore)، روان شناس ورزشی و مربی دو در چارلستونِ کارولینای جنوبی می گوید: «پله ها مجبورتان می کنن برخلاف جاذبه عمل کنین و پس از دو جهت اساسی واسه دوندگان مفیده: قدرت و ایستادگی. شما به هردوی اینا نیاز دارین، چه در حال نزدیک شدن به خط پایان مسابقات دوی ۵ کیلومتر باشین و چه در حال سعی واسه حفظ سرعت در چند متر پایانی دوی ماراتن. بالا رفتن از پله ها وادارتان می کنه از عضلات اثبات کننده، چون گلوتئوس مدیوس، که در دویدن های معمولی خیلی به رقابت کشیده نمی شن استفاده کنین، چون با هم که تعادل تون رو روی یک پا حفظ می کنین، باید قدم بعدی رو با پای دیگرتون وردارین. بالا رفتن از پله ها، عضلات اثبات کننده رو تقویت می کنه و احتمال آسیب هم کاهش پیدا می کنه.»

بالا رفتن از پله ها یک ورزش هوازیه، پس همون فوایدی رو داره که بقیه ورزش های هوازی دارن، درنتیجه شمام وزن کم می کنین و هم قلب و ریه هاتون رو تقویت می کنین.

یادتون باشه که شما تنها زمانی وزن کم می کنین که میزان کالری مصرفی تون، از میزان کالری ای که می سوزانید، کمتر باشه، پس کمتر غذاهای شور و چرب بخورین و تغذیه سالم و متعادلی داشته باشین.



۵. بازی بسکتبال

با بازی بسکتبال، ۷۲۸ کالری در ساعت خواهید سوزاند!

بسکتبال یک ورزش تیمیِ شگفت انگیزه که به شما کمک می کنه تا چربی هاتون رو بسوزونین، آروم شید، سیستم قلبی و عروقی تون رو تقویت و روحیه ی تیمی پیدا کنین. بسکتبال یکی از پرطرفدارترین و عادی ترین ورزش ها در سراسر دنیاست و فعالیت و تفریح مورد علاقه ی خیلی از افراده. می دونستید که رئیس جمهور سابق آمریکا، باراک اوباما هر روز و به عنوان بخشی از رژیم سلامتی خود، بسکتبال بازی می کنه؟

بنا به گزارش StyleCraze.com، بسکتبال فواید اعجاب انگیز زیر رو داره:

  • چربی سوزی؛
  • تقویت و استواری استخوان ها؛
  • تقویت سیستم ایمنی؛
  • دربرداشتن تمرینات استقامتی؛
  • تقویت ذهن؛
  • افزایش مهارت های حرکتی؛
  • افزایش اعتمادبه نفس.
این مطلب مشابه را هم بخوانید :   مرجع آگهی و نیازمندیها : سایت دو فانوس

بسکتبال با توجه به فواید زیادی که داره، دلیل خوبی واسه اینه که توپ رو وردارین و پرش و پرتاب رو شروع کنین. می تونین به تنهایی یا با دوستان خود بسکتبال بازی کنین، فرقی نمی کنه انتخاب شما چیه، مهم اینه که ورزشی خیلی عالی رو انتخاب کردین. اگه بسکتبال رو به بخشی از عادات سالم زندگی خود تبدیل کنین، مطمئن باشین که سال های زیادی می تونین هم از نظر جسمی و هم از دید ذهنی، سالم و سرحال بمونین.



۶. دویدن آهسته و یکنواخت

با دویدن، ۵۵۵ کالری در ساعت خواهید سوزاند!

دویدن یکی از بهترین تمرینات واسه بدنه و تنها چیزی که واسه دویدن نیاز دارین، یک جفت کفش خوبه. چند کیلومتر در روز دویدن این امتیازات رو داره:

  • سرعت سوخت و سازتان رو افزایش می ده.
  • سطح فیتنس تون رو بالا برده و ایستادگی تون رو افزایش می ده.
  • کمک می کنه تا چربی های ناخواسته ی بدن تون رو آب کنین.
  • تموم این اتفاقات سریع تر از چیزی که فکرش رو بکنین روی میدن. نکته اینجاست که دویدن باعث فشار به زانوها می شه، پس بهتره روند پیشرفت تون آهسته باشه و سرعت و فاصله رو برابر با پیشرفت سطح فیتنس تون بالا ببرین.

حواس تون باشه که هیچوقت سرعت و فاصله رو با هم افزایش ندین! همیشه بهترین کار اینه که اول روی افزایش فاصله تمرکز کنین.



۷. دوچرخه سواری

با دوچرخه سواری، ۵۰۸ کالری در ساعت خواهید سوزاند!

دوچرخه سواری یکی از بهترین ورزش های هوازی و مفید واسه قلب و سیستم تنفسیه که خیلی هم اصلاح کننده و لذت بخشه. با خیال آسون ترافیک ماشین ها رو پشتِ سر گذاشتن و وزش باد رو روی صورت حس کردن و کالری زیادی رو سوزاندن، تنها چند امتیاز از امتیازات زیاد دوچرخه سواریه. یک امتیاز عالی دیگر در مورد دوچرخه سواری اینه که ورزشی رقابتیه، پس می تونین کمی از حس رقابت خود واسه انگیزه گرفتن استفاده کنین. یک هدف واسه خودتون انتخاب کنین که شما رو به رقابت بکشه اما قابل دست یافتن باشه و برنامه ای بریزین که تا انتهایش پیش برید. به زودی به جایی می رسه که اصلا احساس نمی کنین در حال ورزش کردن هستین! روحیه ی رقابت گرتان در تموم مراحل شما رو به جلو می برن و کمک تون می کنه تا سریع تر چند کیلوگرم از وزن تون رو کم کنین.



۸. بدنسازی

با تمرینات بدنسازی، ۴۵۵ کالری در ساعت خواهید سوزاند!

دوست دارین ۴۸ ساعت بی معطلی کالری بسوزونین؟ این دقیقا همون کاریه که بدنسازی انجام می ده؛ یعنی ادامه ی روند کالری سوزی بعد از تمرین. بیشتر افرادی که هدف شون کاهش وزنه، معمولا توجهی به باشگاه و وزنه زدن ندارن و این موضوع به ویژه واسه خانوم هایی که هیچ علاقه ای به تنومند شدن ندارن، صدق می کنه! این تصور اشتباه در مورد بدنسازی و چربی سوزی می تونه روند پیشرفت تون رو متوقف کنه چون هیچ رژیم غذایی بی عرق ریختن در باشگاه کامل نیس.

فراموش نکنین که ساختن توده ی عضلانی، یکی از مؤثرترین راه های چربی سوزی هست و بهترین امتیاز اون اینه که روند چربی سوزی تا ۴۸ ساعت بعد از تمرین هم ادامه داره.



۹. ورزش هوازی

با انجام ورزش های هوازی، ۳۹۹ کالری در ساعت خواهید سوزاند!

ورزش هوازی، روش ای عالی واسه بالا بردن ضربان قلبه که می تونه کالری های جمع رو بسوزونه. یک جلسه تمرین هوازی ۲۰ دقیقه ای، ۲ تا ۳ بار در هفته به شما کمک می کنه تا فورا از شر وزن اضافی خود خلاص شید!

شکل های مختلف خیلی مختلفی از تمرینات هوازی وجود دارن که نتایج مختلفی به شما میدن. پس واسه اینکه برنامه ی تمرینی مؤثر و مناسب خودتون رو انتخاب کنین لازمه تا تحقیقات کاملی انجام بدین. یادتون باشه تموم کاری که باید انجام بدین اینه که چند سایت معتبر و مفید رو مرور کنین و از چند نفر که تجربه ی خوبی در این مورد دارن پرس وجو کنین تا ببینین چه پیشنهاد هایی واسه تون دارن.

۱۰. رقصیدن

با رقصیدن، ۳۷۰ کالری در ساعت خواهید سوزاند!

اگه به دنبال روش ای اصلاح کننده واسه تناسب اندام و کاهش وزن هستین، چرا رقصیدن رو امتحان نمی کنین؟ رقصیدن یک راه عالی واسه بالا بردن ضربان قلبه. با هم با تغییرات ریتم و حرکات، تموم بدن پیوسته به رقابت کشیده می شه و واسه همین هیچوقت کسل کننده نیس. خوشبختانه شکل های مختلف مختلفی از رقص هست که خیلی آسون می تونین متناسب ترین روش رو از نظر برابری با روحیه و سبک زندگی تون، پیدا کنین.



۱۱. پیاده روی

با پیاده روی، ۱۶۷ کالری در ساعت خواهید سوزاند!

اگه دویدن واسه تون سخته و مشکلات مفصلی دارین، پس پیاده روی واسه تون یک راه حل عالیه! تحقیقات زیادی نشون دادن که پیاده روی حتی می تونه واسه کاهش وزن مفیدتر از دویدن باشه و شک نداشته باشین بی خطرتر و راحت تره. ضمنا پیاده روی یک راه عالی واسه همراهی با صمیمی، پس از رژیمی که در پیش گرفتین خسته و کسل نخواهید شد و گروهی از دوستان رو در کنار خود دارین که شما رو تشویق به ادامه و پایبند ماندن می کنن. حتما توجه داشته باشین که هنگام پیاده روی سرعت تون تا حدی باشه که حرف زدن واسه تون کمی سخت بشه اما بازم بتونین حرف بزنین، نه اینکه اونقدر به نفس زدن بیفتید که امکان حرف زدن نداشته باشین.



هر چند وقت یک بار باید ورزش کنیم؟

بیشتر کارشناسان مورد تائید، پیشنهاد می کنن که واسه رسیدن به بهترین نتایج باید نکات زیر رو مورد توجه داشته باشین:

  • دست کم سه بار در هفته ورزش کنین.
  • هر جلسه ی ورزشی تون حدود ۲۰ دقیقه باشه.
  • آب زیاد بخورین.
  • در هفته کمه کم یک روز استراحت کنین.

در این مقاله، ۱۱ راه اصلاح کننده و مناسب پیشنهاد دادیم تا بتونین وزن اضافی تون رو کم کنین و به اندام دلخواه برسین. امیدواریم که بتونین بهترین روش رو واسه خودتون انتخاب کنین. شما می تونین یک یا دو و یا حتی ترکیبی از این فعالیت ها رو برگزینید تا برنامه ای رقابت برانگیز و لذت بخش واسه تموم هفته داشته باشین.

برگرفته از: skinnywithfiber.org


۱۴۰۰۰تومان


۷۰۰۰تومان

دیدگاهتان را بنویسید